Vad är det för verklig frihetRune.K skrev:
Vad jag vet så fungerar de flesta populära open source-programmen även på Windows.
Och det tycker jag är verklig frihet!
Dvs, man MÅSTE inte använda ubuntu för att köra bra open source-program...

Vad är det för verklig frihetRune.K skrev:
Vad jag vet så fungerar de flesta populära open source-programmen även på Windows.
Och det tycker jag är verklig frihet!
Dvs, man MÅSTE inte använda ubuntu för att köra bra open source-program...
man kan köra Debian och Slackware också--Dvs, man MÅSTE inte använda ubuntu för att köra bra open source-program...
Eller Arch, Fedora openSUSE med flera...Ulsak skrev:man kan köra Debian och Slackware också--Dvs, man MÅSTE inte använda ubuntu för att köra bra open source-program...
Ska kolla dettapun skrev:U-F har en intressant tråd angående Lucid........
Nästan inga flammande trådar samt flammande troll som man brukar ha efter en release....![]()
Is 10.04 bucking the trend?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1466924
Kollar man de tunga grupperna hos U-F så är mycket enbart småfel och vidare av SBS karaktär.
Det är på tok för många trådar om Grub och Windows och där verkar det vara en kombination av röriga burkar inkl oförmåga hos Grub2s automagi som ställer till det, enkelt fixat iaf om det blir fel !
Ser klart bra ut....
Jo intressant tråd bla Aysia kommenterar dvs Psychocat.Hylas skrev: Ska kolla detta![]()
Utanför ämnet: Vad betyder SBS? small bullshit?
He he he... Jo, det var ju talandepun skrev: SBS, "skit bakom spakarna"....![]()
Glömde nämna att det var servern.cthulhu skrev:Använder ditt gnome bara 60MB ? Med GUI? damn. Eller är det bara CLI?
Plockade ner ISOn i fredags, bara för att testa. Trevligt, men är inte GIMP paketerad från början längre? När försvann den?
Gimp finns fortfarande i förråden.cthulhu skrev:Använder ditt gnome bara 60MB ? Med GUI? damn. Eller är det bara CLI?
Plockade ner ISOn i fredags, bara för att testa. Trevligt, men är inte GIMP paketerad från början längre? När försvann den?
Det sista... Samt att få normalanvändare har behov för ett bildbehandlingsprogram - Fspot ger ju den funktionalitet dom flesta vill ha, flytta över och katalogisera bilder på datorn...m!rage skrev:Var det något annat program som tog GIMPs plats rent utrymmesmässigt på CDn? Eller har hela Ubuntu blivit för fet för att gå in på en skiva?
ja, hur mycket än man vill så får alla funktionaliteter plats med allt godis som finns att välja på.Var det något annat program som tog GIMPs plats rent utrymmesmässigt på CDn? Eller har hela Ubuntu blivit för fet för att gå in på en skiva?
Jo det bör nog fler användare kolla in.... mycket bekvämt sätt att installera program !!!Ulsak skrev:[så finns det en skön funktion i Programcentral för Ubuntu som heter " I blickfånget". Där finns många rekommenderade och populära program samlade, som t ex mina favvisar Inskscape o GIMP
Skumt att inte vlc finns med därpun skrev:Jo det bör nog fler användare kolla in.... mycket bekvämt sätt att installera program !!!Ulsak skrev:[så finns det en skön funktion i Programcentral för Ubuntu som heter " I blickfånget". Där finns många rekommenderade och populära program samlade, som t ex mina favvisar Inskscape o GIMP![]()
Sen huvudskälet att GIMP slopades är att det är för avancerat för en normalanvändare som oftast bara behöver
en handfull funktioner för bildbehandling.