Blockera ljuduppspelning för ett program

Problem med att spela musik, film osv.
m!rage

Blockera ljuduppspelning för ett program

Inlägg av m!rage »

FirstClass är den buggigaste skiten som finns som jag ändå inte klarar mig utan. När en fil sparas blippar det till PÅ HÖGSTA VOLYM, även om man stängt av ljudet helt i programmet. Kan man blockera programmets möjligheter att spela upp ljud på en lägre nivå?
Användarvisningsbild
axel112

Re: Blockera ljuduppspelning för ett program

Inlägg av axel112 »

Är det ljud från de riktiga högtalarna eller från den inbyggda som tex hörs vid bootning?
m!rage

Inlägg av m!rage »

Det är ljudfiler som spelas upp (ur de riktiga högtalarna)
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Har letat runt lite. Hittar inget matnyttigt.

edit: Kom på att jag förutsatta att du installerat firstclass-klienten för linux och inte kör genom wine. Vilket gör du?
m!rage

Inlägg av m!rage »

Jag kör Linuxklienten. Men båda fungerar ungefär lika dåligt så har du en lösning för Wine går det också bra
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Man kan kanske köra fc genom wine och avaktivera ljudet i wine?
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Har du kollat om du kan bocka av larmvolym, fliken ljudeffekter under system -> inställningar -> ljud?
m!rage

Inlägg av m!rage »

Det spelar upp egna ljudeffekter, inte Ubuntus inbyggda. Och jag stänger helst inte av ljudet i Wine, eftersom jag även kör spotify genom det. Då stänger jag hellre av högtalarna när jag ska hämta en fil i fc
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av mrfab »

m!rage skrev:FirstClass är den buggigaste skiten som finns som jag ändå inte klarar mig utan. När en fil sparas blippar det till PÅ HÖGSTA VOLYM, även om man stängt av ljudet helt i programmet. Kan man blockera programmets möjligheter att spela upp ljud på en lägre nivå?
Kanske ta upp det med supporten för firstclass eller alternativt microsoft kanske mer än fråga för dom än ubuntu!

Det är mycket man kan tweaka även i ms-operativ.
http://www.easydesksoftware.com/regtric ... oundEvents

Försök altså att skapa en nyckel och sätt värdet på denna men innan man mixar med registret är det bra att backa upp det..Stor fördel att göra detta från ubuntu...

Efter ett lite snabbt sökande tror jag du skall skapa ett binärt värde under din skapade nyckel det binära värdet skall heta "equal" och sätt värdet till "no"
m!rage

Inlägg av m!rage »

Hmm, körde visst inte senaste versionen av windowsklienten. Med den allra senaste versionen för Windows fungerar det som det ska. Dvs ljudet är av om man stänger av det. Linuxklienten är uppdaterad och buggar. Funderar på att slänga iväg ett mail till dem om detta, men det känns inte så meningsfullt. Tack för tipset om registerhacket iaf! Fortsätter nog använda windowsklienten genom Wine tills det är fixat i linuxklienten
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"