Fick problem när jag skulle installera 10.04 förut. Laddade hem och brände skivan. Inga problem där. Bootade om och när den nya fräsiga splash screen saken kom upp så fick jag ett felmedelande, Som löd "The installer encountered an unrecoverable error. A desktop session will now be run so that you may investigate the problem or try installing again". Och efter det så puttrade live versionen igång som inget hade hänt.
Tänkte att jag testar väl att installera ändå. Installationen gick jättebra fram till ca 15% då filerna skulle börja överföras, då krashade det med felmedleande "Error 5 input/output. Detta kan bero på: dåligt bränd/trasig skiva, trasig cd/dvd läsare, trasig hårdisk (detta är en egen tolkning av medelandet).
tänkte då boota tillbaka till 9.10 och bränna en ny skiva då det måste vara detta som var problemet. Men upptäkte snart att eftersom jag pillat med partionerna så fanns det inte så mycket till operativsystem att gå tillbaka till. installerade då det första jag hittade i garderoben (9.04) och brände en ny skiva. och får samma problem igen. så nu sitter jag här med skäget i brevlådan (läs live-cd) och funderar på vad fan jag ska ta mig till.
tacksam för hjälp
ber om ursäkt för stavning/meningsbyggnad, jag är lite av ett bokstavs-barn

-Gubbpipa