Egentligen är det svårt att säga vad artikeln egentligen innebär, men totalt sett tror jag ändå att det till största delen hamnar på plus...
Minuslista:
- Det står att det finns en liten bugg som gör att OS:et blir slöare och slöare, dvs. ingen jättekatstrof egentligen.
(Och vem har inte varit med om att ett visst annat OS har blivit slöare och slöare med tiden...) 
Pluslista:
- Ubuntu får publicitet och det nämns klart och tydligt att en ny release är på gång.
- Det står att en fix är på gång för att rätta till felet.
- Ingenting om säkerhtetsbuggar, krasher, blåskärmar eller något sådant lite allvarligare.
- Det står att buggen inte påverkar de som kör proprietära drivrutiner, dvs. de flesta som har ATI eller Nvidia (vilket iofs inte står).
Att det sedan finns folk som spinner vidare på det här och utvecklar både den ena efter andra teorin om hur dåligt Ubuntu och FOSS i övrigt är får vi nog stå ut med, för det hade de gjort ändå...
Så även om jag tycker att det var lite märkligt att skriva om detta när det ändå bara handlar om en RC, så undrar jag ändå om inte i slutändan, uppmärksamheten ger oss mer plus än minus...