Fick ett mail frn Ubuntu om releasekandidaten..Försökte gå till updatemanager -d för att hämta ned uppgraderingen.
Det kommer dock inte upp nån länk till uppgraderingen. Funkar det inte i svenska ubuntu än? Jag ställde in att hämta från central server, men det hjälpte inte. Får kanske vänta till nästa helg och den kompletta versionen
Senast redigerad av 1 BjHstad, redigerad totalt 26 gånger.
BjHstad skrev:Har gjort exakt så, har funkat vid alla tidigare uppgraderingar.. nu säger den bara att systemet är uppgraderat.
Hmm... skumt! Jag öppnade en terminal och skrev update-manager -d. Funkade finfint.
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Bowmore skrev:Kolla vilka utgåvor du kan uppgradera till i Programkällor under fliken Uppdateringar. Uppgradering av utgåva ska vara inställt på Vanliga utgåvor.
Trots att 10.04 är en LTS? ...för det är ju dom valen man har, vanliga eller LTS... Men helt klart att testa, blev bara lite undrande...
farmfield skrev:Trots att 10.04 är en LTS? ...för det är ju dom valen man har, vanliga eller LTS... Men helt klart att testa, blev bara lite undrande...
Eftersom jag har Karmic kvar så testade jag och fick bara blänkaren om en uppgradering för vanligautgåvor. Varför kan man fråga sig? Den är nog bara inte markerad som LTS ännu då ju fallet LTS->LTS inte är aktuellt förrän 10.04 releasas.
farmfield skrev:Trots att 10.04 är en LTS? ...för det är ju dom valen man har, vanliga eller LTS... Men helt klart att testa, blev bara lite undrande...
Eftersom jag har Karmic kvar så testade jag och fick bara blänkaren om en uppgradering för vanligautgåvor. Varför kan man fråga sig? Den är nog bara inte markerad som LTS ännu då ju fallet LTS->LTS inte är aktuellt förrän 10.04 releasas.
Nä, det var lite så jag undrade också, om den inte räknas som en LTS förrän den är i final kanske...
Skam den som ger sig, som jag brukar säga.....
Efter att ha kollat lite inställningar och installerat "dolda" uppdateringar kom 10.04 upp och nu står den och tuggar installation. Lär väl ta ett tag då jag bara har 0.5 mb i min kabel.
kan återkomma med intryck av den nya versionen i morgon, när det är klart.
Tack för hjälp och goda förslag
BjHstad skrev:blabla
Efter att ha kollat lite inställningar och installerat "dolda" uppdateringar kom 10.04 upp och nu står den och tuggar installation.
blablabla
siipan skrev:men hur fick han tag i de "dolda" uppdateringarna som han skriver om?
Vet inte vad han menar med "dolda" uppdateringar. Kanske några uppdateringar som var nedtonade i fönstret och inte kunde installeras pga ej uppfyllda beroenden.
pun skrev:Jo men han som frågade sist verkar ha missat det.....
Nej då, jag har inte missat det. Dock får jag fortfarande inte upp någon uppdateringsmöjlighet till version 10.04.
Får väl stå ut två dagar till antar jag.
Nej då, jag har inte missat det. Dock får jag fortfarande inte upp någon uppdateringsmöjlighet till version 10.04.