Foxit Reader 1.0 beta. Försvinner vid öppna pdf-fil [Löst]

Här behandlar vi program för ordbehandling, kalkyl, presentation och även e-post.
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Foxit Reader 1.0 beta. Försvinner vid öppna pdf-fil [Löst]

Inlägg av gruble »

Är det någon som vet hur jag får Foxit Reader for desktop Linux att fungera ?

Jag installerade foxit reader (version 1.0.0.20090116) för någon vecka sedan, och får det inte att fungera. När jag har valt en pdf-fil och trycker på öppna, försvinner hela programmet direkt utan att något händer. Testade installera dpkg -i FoxitReader_1.0-1_i386.deb ikväll men får detta i Terminalen.

Kod: Markera allt

kan inte komma åt arkivet: Filen eller katalogen finns inte
Fel uppstod vid hantering:
 FoxitReader_1.0-1_i386.deb
Någon som har något tips för problemet med Linuxvarianten av Foxit Reader ?

Edit: 09-09-09
Nu fungerar Foxit Reader för mej sedan jag installerat ver 1.1 Foxit Reader 1.1 Build 20090810 for Desktop Linux
Senast redigerad av 1 gruble, redigerad totalt 9 gånger.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Foxit Reader 1.0 beta. Försvinner vid öppna pdf-fil

Inlägg av Lars »

Var hittade du FoxitReader_1.0-1_i386.deb? Jag såg den inte på deras hemsida. Hur som helst så måste du ange rätt sökväg till dpkg, t.ex. sudo dpkg -i ~/Skrivbord/FoxitReader_1.0-1_i386.deb om filen ligger på skrivbordet.
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Foxit Reader 1.0 beta. Försvinner vid öppna pdf-fil

Inlägg av gruble »

jag laddade hem FoxitReader-1.0-1.i386tar.bz2 och installerade den och tänkte nu pröva om .deb varianten fungerar bättre. Men hittar inte deb filen på Foxit's sida eller nätet.

Edit: Idag onsdag fanns detta på deras sida Fremont, Calif. - April 21, 2009 - Following a beta release in January, Foxit Software today is announcing the official Linux version of Foxit Reader 1.0, a freely downloadable PDF viewing application. och lite längre ned "The following Foxit Reader 1.1 for Desktop Linux will introduce some fabulous features, including multi-language support. Så kanske deb filen finns om någon tid.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
matsdeland

Re: Foxit Reader 1.0 beta. Försvinner vid öppna pdf-fil [Lös

Inlägg av matsdeland »

Jag kanske ska tillägga att det går utmärkt att köra Foxit Windowsversionen i Ubuntu - man öppnar helt enkelt exefilen i Wine genom att högerklicka och sen välja. Det finns säkert ett sätt att installera den i Wine också, så man slipper dribbla med exefilen, men jag har inte lyckats räkna ut hur. Foxit/Windows är vad jag vet det enda alternativet om man vill kunna markera i texten som man läser (PDFEdit har också den funktionen, men det fungerar så dåligt att det inte är något alternativ). Det går utmärkt att spara, och sedan kan man öppna med valfritt program utan att markeringarna försvinner.
Markeringsfunktionen fungerar inte i alla pdf-filer, men i de flesta.
Skriv svar

Återgå till "Kontor"