Skulle inte Beta 2 släppas idag?
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Skulle inte Beta 2 släppas idag?
Jag tar bort det mesta jag skrivit på den här sajten
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Frågan är hur det blir med nvidia och en ominstallation med beta2?Dont.Nowe skrev:Jag körde en uppdatering från min Karmic i förrgår och då fanns det en mängd Nvidia servers att välja emellan i Synaptic, dessutom lät den det redan inställda vara kvar.ZX Spectrum skrev:Hoppas nvidiabuggen är historia efter beta2.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
Ett gott råd som jag brukar använda mig av är att när ni laddat ner så stänger ni ner och startar om för då fyller ni upp luckorna! På det sättet så går det i full spätta hela tiden!
(Om ni har snabba anslutningar förståss)
WOW! Detta var mitt 3500 inlägg och i am still standing!

(Om ni har snabba anslutningar förståss)
WOW! Detta var mitt 3500 inlägg och i am still standing!

-
Jahapp nu var det redan klart!
Majoriteten av 12 miljoner användare har redan fått sina BETA 2!
Det gick på bara några få timmar!
Snacka om att det går undan!

Majoriteten av 12 miljoner användare har redan fått sina BETA 2!
Det gick på bara några få timmar!
Snacka om att det går undan!

Uppgraderade till beta 2 idag och det funkar perfekt. Den hittar till och med iPhone! Och jag antar att samba4 löste problemet jag hade med att dela ut mapp till min mediastreamer.
-
Jag hade lite fel i mitt förra inlägg tydligen.
Second Wave är på gång!

Second Wave är på gång!
För närvarande är det stopp i förrådet pga en misslyckad kärnuppdatering som slog ut Stinkpad burkar,
Ny kärna pågång.....
Kod: Markera allt
The following packages have been kept back:
linux linux-generic linux-image linux-image-generic
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Kör senaste 'final' ur mainline ändå, 2.6.33...pun skrev:För närvarande är det stopp i förrådet pga en misslyckad kärnuppdatering som slog ut Stinkpad burkar,
Ny kärna pågång.....Kod: Markera allt
The following packages have been kept back: linux linux-generic linux-image linux-image-generic 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jo men det viktiga nu är att INTE göra en partiell uppdatering, bättre att vänta tills det är löstfarmfield skrev:Kör senaste 'final' ur mainline ändå, 2.6.33...pun skrev:För närvarande är det stopp i förrådet pga en misslyckad kärnuppdatering som slog ut Stinkpad burkar,
Ny kärna pågång.....Kod: Markera allt
The following packages have been kept back: linux linux-generic linux-image linux-image-generic 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
(kör 2.6.34 själv

- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Tar upp det här istället för att starta en ny tråd.
Hur är det med uppdateringarna nu då?
Kärnan vill inte uppdateras och lika så wine. Har varit så ett par dar nu.
Nån som vet varför?
Kan jag uppdatera det andra?
Nån som vet varför?

Jag har uppdaterat via terminalen utan några problem....xtr3m3 skrev:Tar upp det här istället för att starta en ny tråd.
Nån som vet varför?
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ok.
En sak som jag stör mig lite på. Den fastnar på 99% [väntar på rubriker] i nån minut vid sudo apt-get update och om man uppdaterar via uppdateringshanteraren.
Men det kanske är nått jag får stå ut med.
Detta fick jag:
Bara att köra eller?
En sak som jag stör mig lite på. Den fastnar på 99% [väntar på rubriker] i nån minut vid sudo apt-get update och om man uppdaterar via uppdateringshanteraren.
Men det kanske är nått jag får stå ut med.
Detta fick jag:
Följande paket kommer att TAS BORT:
ttf-tahoma-replacement
Följande NYA paket kommer att installeras:
linux-headers-2.6.32-21 linux-headers-2.6.32-21-generic linux-image-2.6.32-21-generic mysql-client-core-5.1
Följande paket kommer att uppgraderas:
akonadi-server app-install-data aptdaemon at-spi bogofilter bogofilter-bdb byobu command-not-found command-not-found-data
console-setup desktopcouch dpkg dpkg-dev evolution-data-server evolution-data-server-common fglrx-modaliases
gnome-settings-daemon gnome-user-share hdparm ia32-libs indicator-application initramfs-tools initramfs-tools-bin
kcm-phonon-xine kdebase-runtime kdebase-runtime-data kdebase-workspace-bin kdebase-workspace-data
kdebase-workspace-kgreet-plugins kdelibs-bin kdelibs5 kdelibs5-data konsole ksysguardd language-pack-en language-pack-en-base
language-pack-gnome-en language-pack-gnome-en-base language-pack-gnome-sv language-pack-gnome-sv-base language-pack-sv
language-pack-sv-base language-selector language-selector-common libappindicator0 libappindicator0-cil libatspi1.0-0
libaudclient2 libcamel1.2-14 libdbusmenu-glib1 libdbusmenu-gtk1 libebackend1.2-0 libebook1.2-9 libecal1.2-7 libedata-book1.2-2
libedata-cal1.2-6 libedataserver1.2-11 libedataserverui1.2-8 libegroupwise1.2-13 libgdata-google1.2-1 libgdata1.2-1
libgl1-mesa-dri libgl1-mesa-glx libglib2.0-0 libglib2.0-data libglib2.0-dev libglibmm-2.4-1c2a libglu1-mesa libgnome-keyring0
libgnomekbd-common libgnomekbd4 libgtkmm-2.4-1c2a libkephal4 libkfontinst4 libkscreensaver5 libksgrd4 libkworkspace4
libldap-2.4-2 libpangomm-1.4-1 libplasma-applet-system-monitor4 libplasma-geolocation-interface4 libplasma3 libplasmaclock4
libplasmagenericshell4 libplymouth2 libprocesscore4 libprocessui4 libpython2.6 libsolidcontrol4 libsolidcontrolifaces4
libsoprano4 libspeechd2 libtaskmanager4 libubuntuone-1.0-1 libvlc2 libvlccore2 libweather-ion4 light-themes
linux-firmware-nonfree linux-generic linux-headers-generic linux-image-generic linux-libc-dev mesa-utils mountall
openoffice.org-base-core openoffice.org-calc openoffice.org-core openoffice.org-draw openoffice.org-gnome openoffice.org-gtk
openoffice.org-help-en-gb openoffice.org-help-en-us openoffice.org-help-sv openoffice.org-impress openoffice.org-l10n-common
openoffice.org-l10n-en-gb openoffice.org-l10n-en-za openoffice.org-l10n-sv openoffice.org-math openoffice.org-writer os-prober
plasma-dataengines-workspace plasma-scriptengine-javascript plasma-widgets-workspace plymouth plymouth-label
plymouth-theme-fade-in plymouth-theme-text plymouth-theme-ubuntu-logo plymouth-theme-ubuntu-text plymouth-x11
python-appindicator python-aptdaemon python-aptdaemon-gtk python-desktopcouch python-desktopcouch-records python-pyatspi
python-speechd python-ubuntuone python-ubuntuone-client python-ubuntuone-storageprotocol python-uno python-zope.interface
python2.6 python2.6-minimal rhythmbox rhythmbox-plugin-cdrecorder rhythmbox-plugins shared-mime-info simple-scan
software-center soprano-daemon speech-dispatcher synaptic ttf-indic-fonts-core ubufox ubuntuone-client ubuntuone-client-gnome
ubuntuone-client-tools uno-libs3 update-manager update-manager-core update-manager-kde ure vgabios vim-common vim-tiny
virtualbox-ose virtualbox-ose-dkms virtualbox-ose-qt vlc vlc-data vlc-nox vlc-plugin-pulse wine wine1.2 xdg-user-dirs xinput
xkb-data xscreensaver-data xscreensaver-gl xserver-common xserver-xorg-core xserver-xorg-input-synaptics xserver-xorg-video-ati
xserver-xorg-video-intel xserver-xorg-video-radeon yelp
189 att uppgradera, 4 att nyinstallera, 1 att ta bort och 0 att inte uppgradera.
Behöver hämta 286MB arkiv.
Efter denna åtgärd kommer ytterligare 214MB utrymme användas på disken.
Vill du fortsätta [J/n]?

Japp, bara att köra.xtr3m3 skrev:Ok.
Bara att köra eller?
ttf-tahoma är trasigt.

Dags för ISO-testning av RC byggen....
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1457964
Om man har tid över.........
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1457964
Om man har tid över.........