northar skrev:Finemang! Den här måste jag testa. Saknar bara DC-emulator på den.
kandkyo: A Dreamcast emulator is more or less out of the scope of Puppy Arcade, since DC emulation still requires a relatively powerful system, and Arcade was designed to be run on lower-end systems as well. It's the same reason why Gamecube emulation isn't included, even though there are Linux emulators for it.
Jo, det var en riktigt kul dokumentär att se faktiskt. Och vilken rivalitet det var om att slå världsrekord. Hoppas det görs några fler dokumentärer i den stilen.
Jo, det var en riktigt kul dokumentär att se faktiskt. Och vilken rivalitet det var om att slå världsrekord. Hoppas det görs några fler dokumentärer i den stilen.
Jag hade ett trevligt rekord i Donkey Kong om än lite udda. Hade ett Game & Watch och det udda var att jag inte rörde mig utan bara stod längst ner och hoppade över tunnorna. Efter ett tag gick det bara snabbare och snabbare. Lyckades ändå få ihop 1044 poäng på fem liv. Man fick nämligen extraliv vid 300 och 1000 poäng.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
ZX Spectrum skrev:Jag hade ett trevligt rekord i Donkey Kong om än lite udda. Hade ett Game & Watch och det udda var att jag inte rörde mig utan bara stod längst ner och hoppade över tunnorna. Efter ett tag gick det bara snabbare och snabbare. Lyckades ändå få ihop 1044 poäng på fem liv. Man fick nämligen extraliv vid 300 och 1000 poäng.
Ha ha ha ha
Jo, det var ett udda sätt att slå rekord. Jag hade också Donkey Kong på Game & Watch.
Jo, jag kan förstå tanken med DC-valet.Sen är det ju faktiskt roligare att emulera med t.ex. MAME än med spel som bara har några år på nacken.
Angående emulatorer på Linux i övrigt önskar jag att Tony Wilen som gör WINUAE (Amigaemulator) också någon dag upptäcker Linux storhet..
Finns en port, eUae, men den verkar ligga på is.
Angående emulatorer på Linux i övrigt önskar jag att Tony Wilen som gör WINUAE (Amigaemulator) också någon dag upptäcker Linux storhet..
Finns en port, eUae, men den verkar ligga på is.
Men UAE är väl gjort för linux och sedan portat till Windows? Eller har jag fel?
ZX Spectrum skrev:Jag hade ett trevligt rekord i Donkey Kong om än lite udda. Hade ett Game & Watch och det udda var att jag inte rörde mig utan bara stod längst ner och hoppade över tunnorna. Efter ett tag gick det bara snabbare och snabbare. Lyckades ändå få ihop 1044 poäng på fem liv. Man fick nämligen extraliv vid 300 och 1000 poäng.
Ha ha ha ha
Jo, det var ett udda sätt att slå rekord. Jag hade också Donkey Kong på Game & Watch.
Dom där minns jag mycket väl. Har lirat ett och annat spel på en sådan där som liten.
Har lagt in det på ett usb-minne. Kör det på en Dell Latitude D531 utan hårddisk.
Den fastnar hela tiden på "Booting the kernel". Det vill alltså inte starta.
Har testat två olika minnen. Det ena har jag testat på en annan dator och där funkar det fint.
Testade att lägga in ubuntu på minnet och det startade utan några som helst problem.
Använder UNetbootin för att lägga in det på minnet.
Kan ju inte vara nå fel på minnena då det ena funkar på en annan dator och det andra startar med ubuntu på dellen.
Eftersom ubuntu startar så kan det ju inte vara nå fel på datorn heller.
Körde precis lite Beachhead med spectrumemulatorn spectemu. Roligt med lite nostalgi.
På denna sidan finns så gott som alla spel som fanns till ZX Spectrum: