Nu skiter vi i Microsoft!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Harlekin33

Nu skiter vi i Microsoft!

Inlägg av Harlekin33 »

Jag läste idag på IDG att Canonical bestämt sig för att skita i kampen mot Microsoft och att nu ska vi koncentrera oss på vårt eget race!

Det låter faktiskt fruktansvärt bra!

Vi har vår egen användarskara och kan koncentrera oss på den!

Kampen i sig mot M$ börjar faktiskt bli löjlig tycker även jag!

Dom som vill joina oss är välkomna och dom som inte vill joina oss behöver inte det!

:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 9 gånger.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Nu skiter vi i Microsoft!

Inlägg av farmfield »

Så mycket för 'bugg#1' alltså, hehe... Eller var det så att man som MS insett att kampen snart gäller annat än bara OS... ;)

Vad gäller vårt LoCo så förändrar detta ingenting. Vi är här för att ge support för- och marknadsföra Ubuntu som OS. ;D
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

farmfield skrev:Så mycket för 'bugg#1' alltså, hehe...

Eller var det så att man som MS insett att kampen snart gäller annat än bara OS... ;)
Njao!

Alltså bug nr:1 finns ju kvar men vi kanske inte behöver söka konfrontation!?

Det är nog snarare så dom menar!

Vi kommer fixa bug nr: 1 vare sig vi vill eller inte men dom menar nog att vi kan köra vårt eget race nu då vi är tillräckligt många användare och bug nr: 1 löser sig automatiskt.

Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Ärligt talat så tror jag att år 2015 så finns knappt Microsoft kvar förutom som ett företag som erbjuder typ Hotmail och andra tjänster! Men MS som marknadsdominerande företag är redan historia om bara 2,5 år!

Står ni ut i 5 år till?

Jag gör!

8)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Harlekin33 skrev:Ärligt talat så tror jag att år 2015 så finns knappt Microsoft kvar förutom som ett företag som erbjuder typ Hotmail och andra tjänster! Men MS som marknadsdominerande företag är redan historia om bara 2,5 år!

Står ni ut i 5 år till?

Jag gör!

8)
2015 så är dom lika stora. Apple större. Google vågar jag inte ens spekulera om. Dom blir väl världens största företag så småningom...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Detta har inget med vårat forum att göra så jag flyttade tråden.

Om dom fokuserar på att göra världens bästa operativsystem så tar man ju död på bugg #1 automagiskt. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Hund skrev:Detta har inget med vårat forum att göra så jag flyttade tråden.

Om dom fokuserar på att göra världens bästa operativsystem så tar man ju död på bugg #1 automagiskt. :)
Då fokuserar de fel i så fall.

Vad som gör ett OS bra är programmen och supporten, inte operativsystemet självt. Det spelar ingen roll om du har världen mest stabila OS om du inte har program och support som backar upp.

VHS var inte bäst, men hade flest filmer och bäst support, därför tog det snabbt död på konkurrenterna, även fast de var bättre.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Xcore skrev:
VHS var inte bäst, men hade flest filmer och bäst support, därför tog det snabbt död på konkurrenterna, även fast de var bättre.
Så det du säger är alltså att GNU/Linux har allt att vinna på att få porrindustrin på sin sida? :o
Xcore

Inlägg av Xcore »

TicToc skrev:Så det du säger är alltså att GNU/Linux har allt att vinna på att få porrindustrin på sin sida? :o
Kan inte se relevansen i din fråga.

Vad jag menar är att det spelar ingen roll om ett OS är bra om det inte finns program och support som täcker upp.

För att göra det lite klarare.

Du kan ha världens bästa videobandspelare, men har du inga filmer att mata den med så spelar det ingen roll hur bra den än är. När Linux har tillgång till samma program som Windows och OS X, så kan man börja tävla på lika villkor.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Xcore skrev: Du kan ha världens bästa videobandspelare, men har du inga filmer att mata den med så spelar det ingen roll hur bra den än är.
Jo men nu har man världens bästa videospelare i form av nVidia och VDPAU.... ;)

Sen kan man mata vilka filmer man vill med det.... problemet är att VDPAU bekämpats av alla nVidiahatare... :P

Kuriosa tråd där världens filmfreaks provar ut VDPAU... > 300000 hits
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=123095

Sen att filmindustrin kör med Linuxburkar pepprade med nVidia Quadrokort är ju en annan sanning.... ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Xcore skrev:
TicToc skrev:Så det du säger är alltså att GNU/Linux har allt att vinna på att få porrindustrin på sin sida? :o
Kan inte se relevansen i din fråga.

Vad jag menar är att det spelar ingen roll om ett OS är bra om det inte finns program och support som täcker upp.

För att göra det lite klarare.

Du kan ha världens bästa videobandspelare, men har du inga filmer att mata den med så spelar det ingen roll hur bra den än är. När Linux har tillgång till samma program som Windows och OS X, så kan man börja tävla på lika villkor.
Undrar hur många grr du har beskrivit det så - och det är fortfarande inte sant. Windows och OS X delar på inget sätt på 'alla program'...

Har nu suttit ytterligare en helg i Windows och det är i allt ett sämre OS än konkurrenterna. GNU/Linux vinner över OS X eftersom dom stöder mer hårdvara även om OS X fortfarande är mer finslipat.

Jag har sagt det förut och säger det igen. För majoriteten av vanligt folk skulle GNU/Linux vara ett bättre alternativ än Windows... Detta gäller alltså inte dom som spelar PC-spelen eller har behov av specifik Windows-mjukvara, t.ex. bokföringsprogram eller dylikt...
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Patience sa Arafat.

8)
Xcore

Inlägg av Xcore »

farmfield skrev:Undrar hur många grr du har beskrivit det så - och det är fortfarande inte sant. Windows och OS X delar på inget sätt på 'alla program'...

Har nu suttit ytterligare en helg i Windows och det är i allt ett sämre OS än konkurrenterna. GNU/Linux vinner över OS X eftersom dom stöder mer hårdvara även om OS X fortfarande är mer finslipat.

Jag har sagt det förut och säger det igen. För majoriteten av vanligt folk skulle GNU/Linux vara ett bättre alternativ än Windows... Detta gäller alltså inte dom som spelar PC-spelen eller har behov av specifik Windows-mjukvara, t.ex. bokföringsprogram eller dylikt...
För att ta den krassa verkligheten.

* Folk skiter i vilket OS de kör bara allt funkar. Och varför skulle de byta det som följde med med datorn? Finns ingen orsak.

* De vill köra samma program som sina bekanta och övriga familjen, dvs outlook express senaste MSN och det övriga köret.

* En dator skall även funka med de senaste spelen om barnen vill spela och inte har nån konsoll eller vill spela datorspecifika spel.

* Allt skall passa och fungera, från billiga till svindyra program eller spel.

Finns liksom ingen orsak att byta om programmen inte passar och man tvingas att krångla med annat. Eller rent av emulera. Folk skiter blankt i öppen källkod och filosofier. De bryr sig inte ens att saker är gratis om inte programmen de vill köra fungerar. De vill bara köra en dator inget annat. Och eftersom allt finns till Windows och Windows supportas överallt på nätet så är det nog det lättaste för en ovan användare. Ingen orkar ändå krångla med nåt lika lite som de är intresserade.

Det är nästan bara nyfikna och entusiaster som söker sig till Linux. Och den stora massan med noobs är ingendera.
Användarvisningsbild
Hylas

Inlägg av Hylas »

Xcore skrev:
farmfield skrev:Undrar hur många grr du har beskrivit det så - och det är fortfarande inte sant. Windows och OS X delar på inget sätt på 'alla program'...

För att ta den krassa verkligheten.

* Folk skiter i vilket OS de kör bara allt funkar. Och varför skulle de byta det som följde med med datorn? Finns ingen orsak.

* De vill köra samma program som sina bekanta och övriga familjen, dvs outlook express senaste MSN och det övriga köret.

* En dator skall även funka med de senaste spelen om barnen vill spela och inte har nån konsoll eller vill spela datorspecifika spel.

* Allt skall passa och fungera, från billiga till svindyra program eller spel.

Finns liksom ingen orsak att byta om programmen inte passar och man tvingas att krångla med annat. Eller rent av emulera. Folk skiter blankt i öppen källkod och filosofier. De bryr sig inte ens att saker är gratis om inte programmen de vill köra fungerar. De vill bara köra en dator inget annat. Och eftersom allt finns till Windows och Windows supportas överallt på nätet så är det nog det lättaste för en ovan användare. Ingen orkar ändå krångla med nåt lika lite som de är intresserade.

Det är nästan bara nyfikna och entusiaster som söker sig till Linux. Och den stora massan med noobs är ingendera.
Om alla skulle resonera som du gör så skulle Linux snart klappa igen. Som tur är finns det en massa entusiaster som vill förändra till nåt bättre. Ju fler som vet om vilka alternativ man har, desto bättre är det. Varför envisas du med att försvara Windows? Det undrar jag.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Hylas skrev:Om alla skulle resonera som du gör så skulle Linux snart klappa igen. Som tur är finns det en massa entusiaster som vill förändra till nåt bättre. Ju fler som vet om vilka alternativ man har, desto bättre är det. Varför envisas du med att försvara Windows? Det undrar jag.
Ser man på, äntligen kom frågan. ;)

Om du läser lite i trådarna så ser du snart varför jag går in och skriver som jag gör. Jag tål helt enkelt inte när man försöker se ned på något orättvist. Då går jag in och försvarar det, oavsett vad det är. Jag har gått in och försvarat Linux också må du tro i andra forum. :)

Linux klappar inte ihop, men man bör nog inse att det kanske inte är något för alla. Se Linux för vad det är istället. Ett OS för vissa.
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Xcore skrev: allt finns till Windows och Windows supportas överallt på nätet så är det nog det lättaste för en ovan användare. Ingen orkar ändå krångla med nåt lika lite som de är intresserade.
En av orsakrna till att jag skaffade mig Linux var att jag har haft svårt att hitta lösningar på nätet för mina windowsXP problem och hamnade att krångla så mycket. Visst krånglar jag med Linux också, men det beror på ovana, windowsXP kunde jag och krånglade ändå. :/
Xcore

Inlägg av Xcore »

Peetra skrev:
Xcore skrev: allt finns till Windows och Windows supportas överallt på nätet så är det nog det lättaste för en ovan användare. Ingen orkar ändå krångla med nåt lika lite som de är intresserade.
En av orsakrna till att jag skaffade mig Linux var att jag har haft svårt att hitta lösningar på nätet för mina windowsXP problem och hamnade att krångla så mycket. Visst krånglar jag med Linux också, men det beror på ovana, windowsXP kunde jag och krånglade ändå. :/
Jag har kört mitt XP (samma installation) non stop i strax över 4 år, utan ett enda fel. Datorn går som ett urverk. ;)

Edit:

Men non stop menar jag felfritt, inte att jag kört 24 timmar om dygnet i strax över 4 år. Bäst jag talar om det så det inte missförstås. ;)

Och då var ändå installationen från en image av en redan använd XP bör påpekas.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 11 gånger.
Användarvisningsbild
Hylas

Inlägg av Hylas »

Om du läser lite i trådarna så ser du snart varför jag går in och skriver som jag gör. Jag tål helt enkelt inte när man försöker se ned på något orättvist
Nej, jag ser inte det. Vad är det som ses ned på orättvist här när det gäller Windows?
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Jag har kört mitt XP (samma installation) non stop i strax över 4 år, utan ett enda fel. Datorn går som ett urverk. ;)
Happy windozing.. roligt när nån är nöjd med det lilla..
Xcore

Inlägg av Xcore »

Hylas skrev:
Om du läser lite i trådarna så ser du snart varför jag går in och skriver som jag gör. Jag tål helt enkelt inte när man försöker se ned på något orättvist
Nej, jag ser inte det. Vad är det som ses ned på orättvist här när det gäller Windows?
Den här tråden var rätt okey, men jag har varit med i rätt många andra trådar här där det hatas rätt friskt faktiskt. Bäst att göra som Canonical, skita i Windows och köra sitt eget race istället. ;)
Låst

Återgå till "Ubuntu Café"