ang korvar från SCAN

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: ang korvar från SCAN

Inlägg av vulfgar »

Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

vulfgar skrev:Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.
Det var nog bara av gammal vana att din gubbe skyllde på hunden ;D Som vi killar gör emellanåt ;)
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 9 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Utanför ämnet: Jag fick inte skriva om fotsvamp men korvar från Scan är tydligen tilllåtet?

::)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

fd.svensson skrev:
vulfgar skrev:Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.
Det var nog bara av gammal vana att din gubbe skyllde på hunden ;D Som vi killar gör emellanåt ;)
Tänker du på melonen? Eller krusbären? >:D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Utanför ämnet: Har ni läst det där om att forskare numera kan odla muskelceller från djur i näringslösning och få fram alldeles vanligt kött? Man kommer alltså att slippa mata djuren med 16 kg foder för att få ut 1 kg kött i slutänden. Man slipper forsla djur till slakterier. Man slipper en väldig massa miljöpåverkan. Man slipper världssvälten (eller skulle åtminstone göra det om alla åt kött?) Det kommer inte att finnas en enda orsak att vara vegetarian och producenterna kommer bara att odla fram köttet vi helst vill ha, d.v.s. entrecôte, biff och filé. ÅT HELSKOTTA MED KORVEN! säger jag bara. Trots att den är god ibland om den är av god kvalitet.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Harlekin33 skrev:Utanför ämnet: Jag fick inte skriva om fotsvamp men korvar från Scan är tydligen tilllåtet?

::)
Utanför ämnet: Hur är det med kantarellerna? ;D
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
mwest
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av mwest »

Dr Phil skrev:
Osprey skrev:
Dont.Nowe skrev:;D Det Osprey inte vill skriva är att korvarna stoppas i väl tvättade tarmar,
Det står ju där... om du bara följer länken jag skrev in, som forumet iofs inte klarar av att visa rätt eftersom den innehåller ett "ä"... ;D
fjälster
Om man tar sig tiden att URL-encoda så fungerar det. ::)
Man skulle ha gett ordet plastöverdrag några citationstecken såklart.
Man hade en liten aning om vad de kunnat vara men fick de mer klart för en då tack var svaren från citaten.

Ovanpå massan/sörjan sluts själva skinnet, och ovanpå den ett lager av den nästan genomskinliga fjälstret/Tarmväggen då ? (har de med hållbarheten ? ... huh !
Man brukar säga om olika saker som sker att de känns naturligt, det är väl naturligt osv men den hanteringen känns inte så helt enkelt, även om man själv tilllagar det från time till time.

Undra just va ordet hotdog kommer ifrån. "hund" hade en klar bild på den fast en mer rå version måntro.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Jag rensar ut mig
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

mwest skrev:Ovanpå massan/sörjan sluts själva skinnet, och ovanpå den ett lager av den nästan genomskinliga fjälstret/Tarmväggen då ? (har de med hållbarheten ? ... huh !
Man brukar säga om olika saker som sker att de känns naturligt, det är väl naturligt osv men den hanteringen känns inte så helt enkelt, även om man själv tilllagar det från time till time.
Det är ju fjälstret som är själva skinnet, men ofta kan det också vara en form av lite tjockare "kant" runt korven... jag vet inte om det blir så automatiskt när man så att säga häller i "köttet", eller om man i vissa fall gör korven med en kant och sedan drar på fjälstret...
mwest skrev:Undra just va ordet hotdog kommer ifrån. "hund" hade en klar bild på den fast en mer rå version måntro.
Om du vill prova själv, så finns det ju en variant på det där för de som vill göra det själva... -ta en bit cykelslang, c:a 2 dm och tryck i hundmat blandat med kall potatis... Det blir nästan exakt som de hotdogs du köper i affären och innehållet är ungefär detsamma!! ;D
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Osprey skrev:...
Det är ju fjälstret som är själva skinnet,
...
Angående fjälstret (aka tarmen), kan man även välja om man vill ha tarmluddet på insidan eller utsidan.
Det är en smaksak...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"