Gnutiken: fast möteslokal för releaseträffar i Göteborg

Information och planering
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Gnutiken: fast möteslokal för releaseträffar i Göteborg

Inlägg av Ulsak »

Under succeträffen för Karmicreleasen i oktober -09 tyckte vi som var där att Gnutiken, som då var relativt nyöppnad kändes som självklar träffpunkt för oss ubuntister. Gnutiken främjar open source i alla dess former, håller i GOSIG träffar och har haft andra aktiviteter där ubuntu stått i centrum.

Därför har jag kommit överens med gänget bakom Gnutiken att kommer att hålla även framtida releasepartyn på just Gnutiken för Göteborg med omnejd.

För er som vill träffa Linuxfolk för som sagt GOSIG -träffarna första onsdagen varje månad vid 18-tiden.
besök gärna gnutikens hemsida http://www.gnutiken.se

Jari Saarelainen/ Team Contact
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Gnutiken: fast möteslokal för releaseträffar i Göteborg

Inlägg av ZX Spectrum »

Gnutiken är suverän mötesplats. En sak som jag tog upp med dom som styr Gnutiken är ekonomin och att dom måste se till att få verksamheten lönsam. Är lätt att tänka på idealen och att man ställer krav på kunder men ändå viktigare är det att det kommer in pengar.
Se till att köpa deras prylar, lämna in datorerna där för reparation istället för på andra ställen. Gör reklam för stället.
Senast igår köpte jag en trådlös router och en portabel hårddisk där och är jättenöjd så till att snacka med vänner och bekanta.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Om det går bra för Gnutiken kanske dom öppnar i Stockholm också så småningom förhoppningsvis.

8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Huvudsaken är att ekonomin går ihop så dom kan vara kvar under lång tid. Vi behöver sådana möteslokaler.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Lokala användargrupper | Möten | LoCo träffar"