Spotify Wine Error 117
-
Spotify Wine Error 117
Dvs, Spotify kört via Wine vägrar ansluta till servern, och skyller på brandväggen. Jag har sett flera trådar om detta på olika språk, senast avhandlades det här i augusti 2009 utan att man kom till någon lösning. Har någon blivit klokare sedan dess? Är problemet begränsat till 9.04 (jag hoppar 9.10 eftersom det inte klarar av mobila modem)?
Mats
Mats
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Spotify Wine Error 117
Bara prova att logga in igen, det funkade för migmatsdeland skrev:Dvs, Spotify kört via Wine vägrar ansluta till servern, och skyller på brandväggen. Jag har sett flera trådar om detta på olika språk, senast avhandlades det här i augusti 2009 utan att man kom till någon lösning. Har någon blivit klokare sedan dess? Är problemet begränsat till 9.04 (jag hoppar 9.10 eftersom det inte klarar av mobila modem)?
Mats

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
Tack, dock inte för mig. Vad jag kunnat se på olika forum dyker det upp tips på hur man själv gjort för att få det att funka, mer eller mindre utstuderat - och vad som funkar för den ena funkar inte för den andra (jag har till och med ominstallerat). Däremot verkar ingen veta vad det beror på?
Detta löste sig för brorsan igår genom att byta DNS-server:
1. Högerklicka på nätverksikonen
2. Klicka på "Redigera anslutningar"
3. Markera anslutningen och klicka på "Redigera..."
4. Klicka på fliken "Inställningar för IPV4"
5. Välj Metod "Endast automatiska (DHCP) anslutningar"
6. I rutan DNS-servrar, fyll i 8.8.8.8
7. Verkställ
Detta gör att man använder Googles DNS-server istället för ISP:s. Det löste även problemet med att det gick fruktansvärt trögt att surfa överhuvud taget.
1. Högerklicka på nätverksikonen
2. Klicka på "Redigera anslutningar"
3. Markera anslutningen och klicka på "Redigera..."
4. Klicka på fliken "Inställningar för IPV4"
5. Välj Metod "Endast automatiska (DHCP) anslutningar"
6. I rutan DNS-servrar, fyll i 8.8.8.8
7. Verkställ
Detta gör att man använder Googles DNS-server istället för ISP:s. Det löste även problemet med att det gick fruktansvärt trögt att surfa överhuvud taget.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag har haft massa sjuka fel på mitt spotify under Ubuntu på 9.04 versionen. Dock löste sig alla dessa (3 olika fel på 3 olika datorer) när jag uppdaterade wine till senaste beta-versionen.
Om du vill göra det, skriv i terminalen:
Sen kör du programuppdateraren, så kanske du löser problemet genom att göra detta.
Om du vill göra det, skriv i terminalen:
Kod: Markera allt
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/jaunty.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list
Har prövat både ändra DNS och uppdatera Wine men får ändå samma fel (117). Någon som har fler förslag på lösning?
Prövade uppdatera Wine enligt tipset ovan, dvs skrev in i Terminalen. Körde sedan Uppdateraren fick då följande felmeddelande:
W: GPG-fel: http://wine.budgetdedicated.com jaunty Release: Följande signaturer kunde inte verifieras för att den öppna nyckeln inte är tillgänglig: NO_PUBKEY 58403026387EE263
Något tips?
W: GPG-fel: http://wine.budgetdedicated.com jaunty Release: Följande signaturer kunde inte verifieras för att den öppna nyckeln inte är tillgänglig: NO_PUBKEY 58403026387EE263
Något tips?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ja det är för att du inte kör 9.04 utan 9.10 som det verkar på din profil.
Skriv då istället i terminalen:
Skriv då istället i terminalen:
Kod: Markera allt
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa