Empathy/Evolution allt finns där

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Empathy/Evolution allt finns där

Inlägg av mrfab »

När man kommer från windows är frågorna många och enkla kanske lite pinsamma att ställa så jag tänkte dela med mig lite av mina egna erfarenheter kanske ochså för att själv kunna hitta info om jag glömmer av den.

Empathy
http://live.gnome.org/Empathy

Adda msn konto till Empathy.Klicka på kuvert ikonen i eran Panel Klicka på Empathy Tryck på F4 Tryck på lägg till skriv in inloggningsid och lösenord=Klart
Du kan vara inloggad med flera id på samma gång om du skulle vilja det.

Evolution
http://projects.gnome.org/evolution/features.shtml

Adda mailkonto till Evolution.Klicka på kuvert ikonen i eran Panel Klicka på Evolution I meny redigera välj Inställningar Tryck på lägg till/Framåt

(Identitet)
Skriv in Användarnamnet ni vill använda och E-Postadressen/Framåt

(mottagande av e-post)
I ruta Servertyp välj POP I ruta Server:pop3.live.com I ruta Användarnamn: Erat Hotmail/Live kontonamn Välj SSL-kryptering och bocka i kom ihåg lösenord/Framåt
Gmail I ruta Servertyp välj IMAP I ruta Server:imap.gmail.com Erat Gmail Kontonamn Välj SSL-kryptering och bocka i kom ihåg lösenord/Framåt

(Alternativ för mottagning)
Bocka i Leta efter nya meddelanden var 10 minut/Framåt

(Sändning av e-post)
Servertyp:SMTP I ruta Server:smtp.live.com bocka i servern kräver autentisering Välj SSL-kryptering Välj VANLIG vid typ utav autentisering
I ruta Användarnamn:Erat Hotmail/Live kontonamn bocka i kom ihåg lösenord

Gmail :Servertyp:SMTP I ruta Server:smtp.gmail.com bocka i servern kräver autentisering Välj SSL-kryptering Välj VANLIG vid typ utav autentisering
I ruta Användarnamn:Erat användarnamn bocka i kom ihåg lösenord

Just när det gäller att skicka Mail har många Internetleverantörer satt ett krav att man använder deras smtp.server ni måste då använda er utav det alternativet Erat Användarnamn och Lösenord för att skicka Mail blir dom ni har i erat avtal med eran Internetleverantör.
Här är dom flesta smtp:servrarna men kolla i erat avtal vilken smtp:server som är angiven.
http://www.bluerange.se/nav4413_7412F02 ... 279D43BBCB

(Kontohatering)
Ni kan nu välja att skriva namnet ni vill ha relaterat till detta konto om ni vill/Framåt/Verkställ
Prova inställningarna genom att klicka på ikonen Skicka/Ta emot för att se om det funkar.
Senast redigerad av 3 mrfab, redigerad totalt 30 gång.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Empathy/Evolution allt finns där

Inlägg av fd.svensson »

Jag rensar bort mig
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har dragit mig för att använda Empathy istället för Pidgin för har ingen kontroll över var filer och sådant sparas i hemmappen.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Kurtson

Inlägg av Kurtson »

evolution har jag aldrig blivit vän med, föredrar thunderbird med plugins och känner mig då mer hemma. kan bero på ett otäck outlook-användande under många år...vill liksom ha allt där, ALLT >:D
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av mrfab »

ZX Spectrum skrev:Jag har dragit mig för att använda Empathy istället för Pidgin för har ingen kontroll över var filer och sådant sparas i hemmappen.
Empathy-Gnome Live! skrev: Hacking

Just dive in! Understanding Telepathy helps.
* You can easily run Empathy from source by setting EMPATHY_SRCDIR to your Empathy source directory.
Projektet behöver idesprutor och initiativtagare just dive in!
Skriv svar

Återgå till "Guider"