ang korvar från SCAN
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: ang korvar från SCAN
Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det var nog bara av gammal vana att din gubbe skyllde på hundenvulfgar skrev:Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.

Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 9 gånger.

-
Utanför ämnet: Jag fick inte skriva om fotsvamp men korvar från Scan är tydligen tilllåtet?

- vulfgar
- ung forumnörd
Tänker du på melonen? Eller krusbären?fd.svensson skrev:Det var nog bara av gammal vana att din gubbe skyllde på hundenvulfgar skrev:Utanför ämnet: Vi hade en hund som älskade melon över allt annat och dessutom var han begiven på starka drycker såsom cognac och champagne. Vår nuvarande har en faibless för krusbär, men han plockar bara dom som är mogna.Som vi killar gör emellanåt
![]()

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
Utanför ämnet: Har ni läst det där om att forskare numera kan odla muskelceller från djur i näringslösning och få fram alldeles vanligt kött? Man kommer alltså att slippa mata djuren med 16 kg foder för att få ut 1 kg kött i slutänden. Man slipper forsla djur till slakterier. Man slipper en väldig massa miljöpåverkan. Man slipper världssvälten (eller skulle åtminstone göra det om alla åt kött?) Det kommer inte att finnas en enda orsak att vara vegetarian och producenterna kommer bara att odla fram köttet vi helst vill ha, d.v.s. entrecôte, biff och filé. ÅT HELSKOTTA MED KORVEN! säger jag bara. Trots att den är god ibland om den är av god kvalitet.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- Grön Göling
- Städsegrön
Utanför ämnet: Hur är det med kantarellerna?Harlekin33 skrev:Utanför ämnet: Jag fick inte skriva om fotsvamp men korvar från Scan är tydligen tilllåtet?

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Man skulle ha gett ordet plastöverdrag några citationstecken såklart.Dr Phil skrev:fjälsterOsprey skrev:Det står ju där... om du bara följer länken jag skrev in, som forumet iofs inte klarar av att visa rätt eftersom den innehåller ett "ä"...Dont.Nowe skrev:Det Osprey inte vill skriva är att korvarna stoppas i väl tvättade tarmar,
Om man tar sig tiden att URL-encoda så fungerar det.
Man hade en liten aning om vad de kunnat vara men fick de mer klart för en då tack var svaren från citaten.
Ovanpå massan/sörjan sluts själva skinnet, och ovanpå den ett lager av den nästan genomskinliga fjälstret/Tarmväggen då ? (har de med hållbarheten ? ... huh !
Man brukar säga om olika saker som sker att de känns naturligt, det är väl naturligt osv men den hanteringen känns inte så helt enkelt, även om man själv tilllagar det från time till time.
Undra just va ordet hotdog kommer ifrån. "hund" hade en klar bild på den fast en mer rå version måntro.
- fd.svensson
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag rensar ut mig
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.

- Osprey
- Kontakt:
Det är ju fjälstret som är själva skinnet, men ofta kan det också vara en form av lite tjockare "kant" runt korven... jag vet inte om det blir så automatiskt när man så att säga häller i "köttet", eller om man i vissa fall gör korven med en kant och sedan drar på fjälstret...mwest skrev:Ovanpå massan/sörjan sluts själva skinnet, och ovanpå den ett lager av den nästan genomskinliga fjälstret/Tarmväggen då ? (har de med hållbarheten ? ... huh !
Man brukar säga om olika saker som sker att de känns naturligt, det är väl naturligt osv men den hanteringen känns inte så helt enkelt, även om man själv tilllagar det från time till time.
Om du vill prova själv, så finns det ju en variant på det där för de som vill göra det själva... -ta en bit cykelslang, c:a 2 dm och tryck i hundmat blandat med kall potatis... Det blir nästan exakt som de hotdogs du köper i affären och innehållet är ungefär detsamma!!mwest skrev:Undra just va ordet hotdog kommer ifrån. "hund" hade en klar bild på den fast en mer rå version måntro.

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Angående fjälstret (aka tarmen), kan man även välja om man vill ha tarmluddet på insidan eller utsidan.Osprey skrev:...
Det är ju fjälstret som är själva skinnet,
...
Det är en smaksak...