Hur byter man standard-videospelare? [LÖST]
Hur byter man standard-videospelare? [LÖST]
Varje gång jag klickar på en film eller ett videoklipp, så startas den vanliga Filmuppspelaren, som heter just "Filmuppspelare". Jag föredrar att titta i VHL eller SMplayer men då måste jag trycka på "Öppna med:" och sedan "SMplayer" Går det inte att lösa det på ett enklare sätt? Jag kan bara tänka mig att byta så att SMplayer blir stndard-videospelaren men hur byter man det?
Senast redigerad av 1 Antonx9, redigerad totalt 8 gånger.
Re: Hur byter man standard-videospelare?
En dellösning kan vara att du högerklickar på filtypen ifråga (t ex en iso-fil), Egenskaper -> Öppna med, och lägger till det program du vill öppna denna typ av filer med. Nästa gång du dubbelklickar på en iso-fil så öppnas den med det program du valt.
Edit: Ser nu att du sitter i Kubuntu. Då vet jag inte hur du gör. Slarvigt läst av mig. Sorry
Edit: Ser nu att du sitter i Kubuntu. Då vet jag inte hur du gör. Slarvigt läst av mig. Sorry

Alla kan läsa fel ibland.
Typiskt att man inte får välja standard-videospelaren... (Om man nu inte kan det?)
Typiskt att man inte får välja standard-videospelaren... (Om man nu inte kan det?)
Jag har för mig att det i Kubuntu också går att göra det under Egenskaper.
Om jag inte missminner mig så finns det en knapp uppe i högra hörnet för det i det fönstret.
Om jag inte missminner mig så finns det en knapp uppe i högra hörnet för det i det fönstret.
Tack så mycket, Bowmore! Nu fungerar det som jag vill att det ska! 
Edit: Och Hylas, tack för att du försökte hjälpa mig.

Edit: Och Hylas, tack för att du försökte hjälpa mig.