Drupal + HTC Hero

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
LA
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Drupal + HTC Hero

Inlägg av LA »

Lite utanför Ubuntu men... jag provar (är ju android iaf)

Installerade Drupal-editor till min Hero. Har lagt in adress och lösen till min drupal-sida med förljande "Ett kommunikationsfel uppstod ned din Drupalsida.Försök igen." Jo jag har försökt igen men samma meddelande kommer upp.

Tanken är att jag ska kunna blogg afrån telefonen till min hemsida, även skicka upp bilder. Exempel på adressen jag angivit är http://www.domännamn.com/minhemsida/
Kan det vara så att adressen är nåt annat för att nå drupalsidans blog? Är helt grön på Drupal men har Blog och Blog Api aktiverat.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Drupal + HTC Hero

Inlägg av Hund »

Flyttade tråden. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Du måste peka den mot drupals rootfolder, iaf fungerar API'erna för Wordpress och Joomla så... Sen, om din hemsideadress är Drupals rootfolder, ja då vette katten... :(
LA
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av LA »

farmfield skrev:Du måste peka den mot drupals rootfolder, iaf fungerar API'erna för Wordpress och Joomla så... Sen, om din hemsideadress är Drupals rootfolder, ja då vette katten... :(
Tack för ditt svar. Jag hade lösenord på sidan vilket jag nu tagit bort. Nu får jag följande meddelande i Heron "Du har inte behörighet att spara detta inlögg som utkast. Publisera det istället"

Ett litet steg i rätt riktning känns det som. Men vad kan vara galet nu?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Det kan jag tyvärr inte svara på, men kan du publicera har du ju rättigheter av ngn slag iaf, hehe... Testa maila utvecklaren och kolla läget - alt. kolla om du hittar ngn i Drupals forum... :)
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"