Bilder syns ej i e-post (Evolution)

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
tomasl
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Bilder syns ej i e-post (Evolution)

Inlägg av tomasl »

Hej,
Sedan en tid tillbaka så visas aldrig bilder i mina inkommande e-post. Jag har som tidigare ikryssat att bilder skall visas, html om det finns. Inte ens om jag manuellt vill hämta/visa bilderna så går det inte.
Har letat men hittar ingen annan här med samma problem, är det något som jag kan ha ställt till med? Hur ska jag få tillbaka den rätta visningen av mina e-post?

///Tomas
Användarvisningsbild
webaake

Re: Bilder syns ej i e-post (Evolution)

Inlägg av webaake »

Vad tror du om att testa Thunderbird istället? Den har en större användarbas och jag tycker den fungerar bättre. Den kan installeras via Pakethanteraren Synaptic: - 'Systemmenyn' -> Pakethanteraren Synaptic'
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
tomasl

Inlägg av tomasl »

Hej,
Har inte tänkt på att testa Thunderbird tidigare men kör det just nu. Aningen trevligare än Evolution. Det är väl egentligen ingen lösning på problemet i Evolution men ett alternativ som fungerar bra.

///Tomas
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av mrfab »

tomasl skrev:Hej,
Sedan en tid tillbaka så visas aldrig bilder i mina inkommande e-post. Jag har som tidigare ikryssat att bilder skall visas, html om det finns. Inte ens om jag manuellt vill hämta/visa bilderna så går det inte.
Har letat men hittar ingen annan här med samma problem, är det något som jag kan ha ställt till med? Hur ska jag få tillbaka den rätta visningen av mina e-post?

///Tomas
I menyen (visa) Läs in bilder snabbkommando (Ctrl+I)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"