Spela upp film på videokanon

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kurtson

Spela upp film på videokanon

Inlägg av Kurtson »

Kan inte spela upp film på videokanon
Idag följde sönerna med till jobbet, och jag tänkte att det var ju bara att ta med laptoppen och plugga in den i videokanonen så kunde de få se på bio, men icke.
Att datorn ställde om till typ 800x640 kan man förstå, de snackade nog inte rätt med varandra, men så fort jag skulle börja spela upp en film, antingen i vlc eller filmuppspelaren, så visade datorn filmen på skärmen i sas korrekt upplösning i förhållande till filmen, dvs rutan blev lika stor som om jag kört med 1680x1200 som skärmen är på egentligen.
och då kunde ju inte kanonen spela upp filmerna.
suck.

så, hur gör man för att vlc ska köra filmen i samma upplösning som skärmen är inställd på?
helst skulle jag vilja ställa in så att bara vlc's filmgränsnsitt, var det som skickades ut, och resten bara syndes på laptoppen.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Spela upp film på videokanon

Inlägg av TicToc »

Vad har du för grafikkretsar och drivrutiner?
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"