Hursomhelst så blir jag spyfärdig över det skitbrunröda äckliga standardtemat

prosilver-temat.
Prosilvertemat har tappat "trådningen" dvs att man ser senaste tråd i forumtavlan.(amnet)
Apropå tråden "Administrationen informerar om vad?": Vore det här inte en utmärkt sak att informera om?Lars skrev:Det är Vulfgar-temat som är vårt officiella tema. Att vi även har Prosilver och Subsilver2 beror dels på att de följer med phpBB som standard och dels på att det finns ett fåtal (!) användare som tycker bättre om dessa. För att begränsa arbetsbördan för oss serveradministratörer har jag beslutat att vi hädanefter endast fixar buggar och liknande i Vulfgar-temat.
Kanske, nu ingår jag ju iofs inte i administrationen nu, men skillnaden är väl att där kan man inte svara eller lägga in synpunkter...Lao Tzu skrev:Apropå tråden "Administrationen informerar om vad?": Vore det här inte en utmärkt sak att informera om?
Nej, absolut inte men nu var det ju pun som skapade tråden. Sen vet jag inte om administrationen planerade att skapa en egen tråd eller om informationen kom upp enbart genom att någon frågade vad som hänt?Osprey skrev:Kanske, nu ingår jag ju iofs inte i administrationen nu, men skillnaden är väl att där kan man inte svara eller lägga in synpunkter...Lao Tzu skrev:Apropå tråden "Administrationen informerar om vad?": Vore det här inte en utmärkt sak att informera om?
Var den här informationen borde legat lämnar jag åt de högre makterna, men jag ser ingen nackdel i att administrationen skapar "fria" trådar för att informera om saker också....
Jag ser fram emot det.Det pågår dock arbete med att skapa ett nytt, bättre och snyggare tema än Vulfgar.
Det är bra att ni tjatar om mer information om vad som skerLao Tzu skrev:Nej, absolut inte men nu var det ju pun som skapade tråden. Sen vet jag inte om administrationen planerade att skapa en egen tråd eller om informationen kom upp enbart genom att någon frågade vad som hänt?
Jag med!Harlekin33 skrev:Jag ser fram emot det.Det pågår dock arbete med att skapa ett nytt, bättre och snyggare tema än Vulfgar.
Härligt. Kan också tillägga att även jag ser fram emot det nya utseendet.Lars skrev:Det är bra att ni tjatar om mer information om vad som skerLao Tzu skrev:Nej, absolut inte men nu var det ju pun som skapade tråden. Sen vet jag inte om administrationen planerade att skapa en egen tråd eller om informationen kom upp enbart genom att någon frågade vad som hänt?Jag lade upp info i http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=47387 nu.
GNU/LINUX innebär alltid en arbetsbörda som man måste göra vare sig man vill eller inte.För att begränsa arbetsbördan för oss serveradministratörer
Allt det arbete som vi och många andra lägger ner är helt frivilligt och baserat på omtanke om andra. Med det sagt, i realiteten blir det ingen minskad arbetsbörda, utan snarare en ökad arbetsbörda framöver.Harlekin33 skrev:GNU/LINUX innebär alltid en arbetsbörda som man måste göra vare sig man vill eller inte.För att begränsa arbetsbördan för oss serveradministratörer
Du kanske har lite tips om hur man administrerar phpBB på ett vettigt sätt? Speciellt hur man hanterar sina egna modifieringar i samband med uppgraderingar. Finns det någon "best practice"? Jag har kikat lite på MODX/AutoMOD men det var för buggigt för att vara riktigt användbart. Just nu ligger hela installationen i bzr och det ger ju en del spårbarhet, men jag är ändå inte helt nöjd med det upplägget.Peetra skrev:...men ett phpBB-forum behöver int vara jobbigt. ,-)
Yup, funkar utmärktKatt skrev:Prosilver och subsilver2 skall nu var uppdaterade så man ser vilket senaste inlägget var på indexsidan. Är inte säker på att det var exakt som förrut, men ämnet syns likväl, så det underlättar något.