Problem med firefox
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Problem med firefox
Jag har 3.6 firefox men efter jag stänger ner den ligger firefox.bin kvar och ubuntu kan inte stänga ner sig för en process ligger kvar och sover.
Re: Problem med firefox
Vad händer med det här kommandot
?
Kod: Markera allt
killall firefox
-
- Kontakt:
lasse@lasse-laptop:~$ killall firefoxpun skrev:Vad händer med det här kommandot?Kod: Markera allt
killall firefox
firefox: ingen process hittades
Men firefox.bin ligger där endå.
Jo....
då... ?
killall firefox-bin
-
- Kontakt:
Då stänger den ner processen och jag kan starta om firefox igen. Men det blir samma varje gång jag stänger ner firefox..pun skrev:Jo....
då... ?Kod: Markera allt
killall firefox-bin
Ok.... många addons installerade ?Maxim skrev:Då stänger den ner processen och jag kan starta om firefox igen. Men det blir samma varje gång jag stänger ner firefox..pun skrev:Jo....
då... ?Kod: Markera allt
killall firefox-bin
Firefox kan sedan återställas mha det här kommandot
firefox -safe-mode
http://kb.mozillazine.org/Standard_diag ... Firefox%29
samt
http://kb.mozillazine.org/Safe_Mode
Du kan radera den dolda mappen .mozilla i din hemkatalog och starta om Firefox. Det kanske funkar...
Firefox skapar för många profiler ibland.
Om man bemödar sig att läsa länkarna jag postade så behöver man inte göra sådana burdusa ingreppCaligula skrev:Du kan radera den dolda mappen .mozilla i din hemkatalog och starta om Firefox. Det kanske funkar...
som att radera hela sin profilmapp....

Jo, men det gäller att "städa".pun skrev:Om man bemödar sig att läsa länkarna jag postade så behöver man inte göra sådana burdusa ingreppCaligula skrev:Du kan radera den dolda mappen .mozilla i din hemkatalog och starta om Firefox. Det kanske funkar...
Hmmm... jo men att slänga hela mappen är ju ofta "overkill".....Caligula skrev:Jo, men det gäller att "städa".pun skrev:Om man bemödar sig att läsa länkarna jag postade så behöver man inte göra sådana burdusa ingreppCaligula skrev:Du kan radera den dolda mappen .mozilla i din hemkatalog och starta om Firefox. Det kanske funkar...
safe-mode gör det med finess...

Eller om man vet med sig att man har något obskyrt addon som krånglat.
Det har jag varit med om flera gånger. Svårt att hitta felet då. Men jag raderarpun skrev:Hmmm... jo men att slänga hela mappen är ju ofta "overkill".....Caligula skrev:Jo, men det gäller att "städa".pun skrev:Om man bemödar sig att läsa länkarna jag postade så behöver man inte göra sådana burdusa ingreppCaligula skrev:Du kan radera den dolda mappen .mozilla i din hemkatalog och starta om Firefox. Det kanske funkar...
safe-mode gör det med finess...![]()
Eller om man vet med sig att man har något obskyrt addon som krånglat.

Prova safe-mode nästa gång....Caligula skrev: Det har jag varit med om flera gånger. Svårt att hitta felet då. Men jag raderar

Ser ut så här när det startar:

Tackar!! Ska testa det nästa gång!