Ati strul ?
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Ati strul ?
Men nu jävlar hände det grejer....skärmupplösning tillbaka , high-graphics mode
xorg.conf är fortfarande tom
Super , men jag försvinner ett tag , tack som fan mrfab
xorg.conf är fortfarande tom
Super , men jag försvinner ett tag , tack som fan mrfab
Senast redigerad av 1 onebush, redigerad totalt 30 gånger.
Känns som att det kan gå ändå!
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
lspci | grep VGA
Om du får ordning på ljud och bild compiz försök gärna göra en sammanställning på vad som funkade och hur du gjorde om inte annat så för din egen skull ,så slipper du köra en massa grejer som ändå inte funkar..
Om du får ordning på ljud och bild compiz försök gärna göra en sammanställning på vad som funkade och hur du gjorde om inte annat så för din egen skull ,så slipper du köra en massa grejer som ändå inte funkar..
Senast redigerad av 1 mrfab, redigerad totalt 30 gånger.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kod: Markera allt
fredrik@fredrik:~$ lspci | grep VGA
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RC410 [Radeon Xpress 200M]
fredrik@fredrik:~$
Det ska jag , tack så mycket mrfab
Känns som att det kan gå ändå!
Hej!
Jag hade samma problem med mitt ATI Radeon Xpress 200M.
På en ren chansning så testade jag att följa denna tråd... det står att det gäller nvidia... men för mig fungerade det.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1423210
Efter första kommandot i terminalen så hade jag 2 val (såg ut som 3...) ett där det inte stod något "nvidia" i sökvägen och ett där det stod nvidia i sökvägen. Det som det stod auto efter tror jag inte är något val så att säga utav vad systemet väljer automatiskt. Naturligtvis var det nvidia som valdes automatiskt på mitt system, så jag valde det med mesa (inte nvidia). Följde sedan resten av stegen som vanligt.
Sedan startade jag om datorn och nu fungerar det!!!
Jag hade samma problem med mitt ATI Radeon Xpress 200M.
På en ren chansning så testade jag att följa denna tråd... det står att det gäller nvidia... men för mig fungerade det.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1423210
Efter första kommandot i terminalen så hade jag 2 val (såg ut som 3...) ett där det inte stod något "nvidia" i sökvägen och ett där det stod nvidia i sökvägen. Det som det stod auto efter tror jag inte är något val så att säga utav vad systemet väljer automatiskt. Naturligtvis var det nvidia som valdes automatiskt på mitt system, så jag valde det med mesa (inte nvidia). Följde sedan resten av stegen som vanligt.
Sedan startade jag om datorn och nu fungerar det!!!