Micken låter väldigt dåligt

Problem med att spela musik, film osv.
Idumhet
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Micken låter väldigt dåligt

Inlägg av Idumhet »

Jag har en Siberia Steel Series IronLady som efter att jag bytte till Ubuntu har låtit väldigt lågt.. En vän har samma headset och han kan lägga micken på golvet och prata och det hörs ändå, så antar att det är inställningar som är fel. Micken används endast i Skype så kan även vara där som det felar. Jag kör Ubuntu 9.10 remix tror jag det heter.

Är det något mer ni behöver veta för att hjälpa så är det bara att fråga! :)

Mvh
Anders
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Micken låter väldigt dåligt

Inlägg av ZX Spectrum »

Starta en terminal (Program/Tillbehör) och skriv:

Kod: Markera allt

alsamixer
Därefter tabbar du tills du får fram bilden där det står "Mic boost". Gå med pilarna på tangentbordet dit och öka sen med uppåt-pil.
Nu ska det nog fungera bra. Tänk på att inte sätta på max för då lär det bli oljud i högtalarna.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Idumhet
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av Idumhet »

Tack!! Finns det något sätt att ställa in den mellan 50 och 100? Den hoppar bara mellan 0,50 och 100.. tror den stod på 50 innan så vet inte om det kommer hjälpa..
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Idumhet skrev:Tack!! Finns det något sätt att ställa in den mellan 50 och 100? Den hoppar bara mellan 0,50 och 100.. tror den stod på 50 innan så vet inte om det kommer hjälpa..
Nej, kom ihåg nu att det är 0 eller 100% som gäller. Av någon anledning kunde jag välja mellan fler steg med betaversionen av nya Ubuntu.
Kör med 100% och se om det hjälper.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"