Vissa "nuts" ska ha rätten att sabotera ett helt LoCo....

Njau det finns väl främst ett antal "vänsterflummare" som inte klarar av att inse vad demokrati innebär utan det utvecklas istället till en "pöbelanarki". Det finns noga beskrivet i historieböckerna hur det utvecklar sig !ycc skrev:+1 Osprey
(Men hårdare batonger har kunnat skapa stöd för många (ibland suspekta) regimer sedan urminnes tider![]()
Utanför ämnet:ZX skrev:Utanför ämnet: Just nu så fungerar forumet på ett tillfredställande sätt och därför anser jag att ingenting behöver ändras.
Problemet med permabann är att det i praktiken är mycket tandlösare än det låter...farmfield skrev:Jag gillar inte tanken med permaban heller men det förslag vi har nu är en kompromiss där man garanteras en möjlighet att komma tillbaka om man gör avbön. Det är inte en perfekt lösning men förhoppningsvis har vi något att ta till som ett sista försvar mot grova personangrepp och återkommande bråkstakar utan annat i tankarna än att förstöra.
Utanför ämnet: Ojdå, när jag läste -står fast vid att de lever i "den bästa av världar"" så kom jag att tänka på ett av mina favorittalesätt "Optimisten tror att det här är den bästa av alla världar - och pessimisten befarar att det är sant"...ycc skrev:Utanför ämnet:Utanför ämnet:ZX skrev:Utanför ämnet: Just nu så fungerar forumet på ett tillfredställande sätt och därför anser jag att ingenting behöver ändras.
Kunde inte låta bli: http://sv.wikipedia.org/wiki/Candide
Vi måste hela tiden sträva mot något bättre. (Allt är långt ifrån tillfredställande nu.)
Vadå "bluffa"farmfield skrev:Visst kan man komma förbi ban - oavsett längd - men jag ser det som att även om enskilda individer kan bluffa sig tillbaka med nya konton och allt det där så har vi iaf gjort vårt för att skydda medlemmarna.
.
Vadå "bluffa"farmfield skrev:Visst kan man komma förbi ban - oavsett längd - men jag ser det som att även om enskilda individer kan bluffa sig tillbaka med nya konton och allt det där så har vi iaf gjort vårt för att skydda medlemmarna.
.
Det finns massor av Ubuntu-användare som kör andra OS, t.o.m. folk inom administrationen, men det har ingenting med engagemang här att göra - som jag skriver om i http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 27#p378905 - men med det sagt inte att förglömma att LoCot's syfte är med Ubuntu i fokus.Dont.Nowe skrev:Varför då inte göra om forumet så att de som inte har Ubuntu får endast vara där det handlar om övriga OS. Utöka varning 1. till 1 vecka, 2. 2 veckor,
Jag menade oavsett metod och generellt, hehe... Men som bannad kan du ej heller logga in så du behöver såväl nytt konto som nytt ip.pun skrev:Vadå "bluffa"farmfield skrev:Visst kan man komma förbi ban - oavsett längd - men jag ser det som att även om enskilda individer kan bluffa sig tillbaka med nya konton och allt det där så har vi iaf gjort vårt för att skydda medlemmarna.
.![]()
Det är ju bara att ta godtycklig anon-tjänst och köra på (som vissa flumnissar/tjuvar hyllar)
Jovisst är det viktigt att vi gör allt vi kan för att skydda medlemmar, så att det här kan vara ett lugnt och fint Ubuntu-LoCo med hög kompetens. Dit man kan gå för att lära sig något nytt, eller bara för att koppla av en stund. Men det är där jag menar att, vi ska nog inte ha för stora förhoppningar på att ett permabann kommer att lösa nämvärt med problem...farmfield skrev:Visst kan man komma förbi ban - oavsett längd - men jag ser det som att även om enskilda individer kan bluffa sig tillbaka med nya konton och allt det där så har vi iaf gjort vårt för att skydda medlemmarna.
För det är ju vårt huvudsakliga syfte, att vi runt 60 aktiva skall driva sajten för dom som behöver support, information, marknadsföra Ubuntu m.m. som ligger i LoCot's uppdrag - gemenskapen, Café't o.s.v. är ju bara en bonus...
Jag har inget emot förslaget i sak, det är kanske inte perfekt, men ett steg i rätt riktining. Jag tror det behövs lite bestämdare regler. Däremot är det av yttersta vikt att reglerna får största möjliga legitimitet. Det får de om reglerna beslutas enligt LoCots praxis, det vill säga i en medlemsomröstning.farmfield skrev:Vi är ett Ubuntu LoCo med det ansvar som följer. Vi skall serva Ubuntu som dist med support på svenska, Wiki, allmän info, marknadsföring o.s.v... Vi har ett ansvar, det är något man bara måste förstå.
Med det undrar jag, varför skall vi, som då har ett ansvar, inte kunna försvara sig mot användare som medvetet kommer hit och förstör?
Jag gillar inte tanken med permaban heller men det förslag vi har nu är en kompromiss där man garanteras en möjlighet att komma tillbaka om man gör avbön. Det är inte en perfekt lösning men förhoppningsvis har vi något att ta till som ett sista försvar mot grova personangrepp och återkommande bråkstakar utan annat i tankarna än att förstöra.