farmfield skrev:Problemet och valet att inte rösta har inget att göra med varandra.
Men ändå menar du att vi inte ska ha omröstningar om regeländringar eftersom andra forum inte har det, med hänvisning till att vi delar samma problem.
Du får ursäkta mig, men jag hänger inte med i ditt resonemang.
Jag tänker inte ge mig in i ordvrängeri, jag tycker jag uttryckt mig klart nog i att förändringen administrationen ville genomföra och mitt beslut att genomföra en förändring inte är kopplade.
farmfield skrev:Nej, det må vara sant, men alla onödiga diskussioner är en grogrund för att meningsskillnader skapar konflikter. Se bara på vad som hände under nomineringen för TL och TC.
Menar du på allvar att diskussioner om forumregler och TL-/TC-nomineringar är onödiga? Vad ska få diskuteras enligt dig?
farmfield skrev:Vi bör hålla omröstningar i allmänhet till ett minimum.
Varför då?
För att undvika tjafs. Men nu tjafsas det ju ändå.
farmfield skrev:Jag måste erkänna att jag faktiskt anser att den förändring som genomfördes för 7-8 månaders gällande hur gemenskapen skulle styras var ett tydligt steg mot en (iaf mer) representativ demokrati - det var naturligtvis därför jag tillät att beslutet genomfördes utan allmän votering. Sen kan ju detta diskuteras, men om TL inte får ta beslut, då frågar jag som ZX, varför vi skall ha en TL alls..? Å andra sidan har folk röstat igenom att vi skall ha en TL igen så majoriteten vill ha en ledare.
Så lät det inte inför TL-valet. Då sade du att, citat: "Jag anser att ansvaret hos en TL just ligger i att så långt som möjligt samordna grupperna och arbeta mot ett gemensamt mål, alltså att vara projektledare mer än 'chef'" slut citat.
Du försöker tolka det till din fördel. Jag vill att grupperna skall bestämma - det gjorde dom, och detta utan att TL eller TC röstade. Beslutet jag tog var att genomföra förändringen. Det är dessutom jag som ytterst är ansvarig för beslutet. Det är väldig skillnad från din tolkning.
Du HakanS har dessutom tillgång till tavlan detta diskuterades i utan att någon gång vara med i diskussionen. Hade så skett kanske beslutet hade genomförts annorlunda.
Jag ser i övrigt inget som helst konstruktivt i den här diskussionen, bara ett generellt ifrågasättande av hur ett beslut fattades. Svaret är enkelt. Administrationen ville i stort genomföra ett beslut om en justering av regelverket. Jag ställde mig bakom beslutet som sedan genomfördes. Jag var säker på att detta ingick i mitt mandat och om något annat gäller så var det iaf ingenting jag haft insikt i.
Såhär i efterhand kan jag konstatera att det inte verkar finnas ett motstånd till regeländringen, endast hur det genomfördes. Jag läser saker som att 'undrar vad som kommer härnäst' i en mening samtidigt som det pratas om att 'man skall skilja mellan beslut och beslut', att just detta skulle ha varit en så stor förändring att den krävde offentlig votering. Men går man på första oron ovan så måste det ju per automatik finnas fler beslut som oroar, eller? Hur skall vi då veta vilka beslut vi vågar ta alls?
Kontentan är att vilket beslut som än genomförs och oavsett på vilket sätt den genomförs så kommer det alltid finnas folk som tycker förändringen är fel eller hur förändringen genomfördes var fel. Det tror jag aldrig man kommer undan. Dessvärre kommer man ej heller undan med diskussionerna - må dom vara före eller efter beslut/votering/genomförande - vilka mest drabbar gemenskapen negativt ändå...