Surfa med nostalgivibbar...

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Användarvisningsbild
dmz

Surfa med nostalgivibbar...

Inlägg av dmz »

ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Surfa med nostalgivibbar...

Inlägg av farmfield »

Lustigt nog använda jag 'bara' internet till HotLine och inte till att surfa nätet med dom första åren... ;D Det var på den gamla goda tiden när man satt på dubbla ISDN-linor hem, hehe...
pun skrev:Jo man kan ju fråga sig varför man spammar supportforum med sådant här skräp ! ???
Lite kul är det allt med nostalgi. :) Man behöver inte vara så himla seriös jämt, speciellt på en fredag. :)
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Tjau... tråden är kraftigt malplacerad.... :P

Sen tillhör jag då skaran som körde Mosaic med ärevördiga KUAI Scandinavia med ett 2400bps modem.... >:D

Tror jag inte så många gjort... 8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag hade inte råd med några utsvävningar när det begav sig. Blev alltså ingenting med modem även om filmen Wargames lockade en hel del. ;D
Fick helt enkelt klara mig med en dator utan uppkoppling.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Utanför ämnet: Jag kommer ihåg en gång när det bara fanns telefonmodem för privat bruk.
Hade ändrat något i datorn så jag var tvungen att mata in uppgifterna till ISPen på nytt.
Skrev in fel telefonnummer så jag kom till en tant som svarade "Hej det är Agda", som tur var hade jag högtalaren på i modemet. Annars hade jag kanske ringt till henne många gånger och hon hade bara hört knisterknaster. :)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

pun skrev:Tjau... tråden är kraftigt malplacerad.... :P
Hur menar du då?

Och du som är så hi-tech med ditt testande borde må bra av att vara lite retro nån gång ibland, hehe... Och det är ju som sagt fredag... ;)
pun skrev:Sen tillhör jag då skaran som körde Mosaic med ärevördiga KUAI Scandinavia med ett 2400bps modem.... >:D

Satt ju på Mac fram till 1996 och körde lustigt nog ISDN (*) innan jag körde modem... Bodde i centrala Göteborg och Telia hade ett underutnyttjat ISDN-nät som dom till slut dumpade priserna på nåt absurdt... Sen flyttade jag tillbaka till päronen 1997 och sen blev det modem innan bredbandet introducerades när det nu var...

(*) Kan detta ha varit så tidigt som 1993 tro eller minns jag helfel? Jag var nämnligen mestadels utomlands hösten 1993 till 1995-96 nån gång och höll inte på nåt med datorer under den tiden...
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

pun skrev:Tjau... tråden är kraftigt malplacerad.... :P

Sen tillhör jag då skaran som körde Mosaic med ärevördiga KUAI Scandinavia med ett 2400bps modem.... >:D

2400 bps modem och ABC klubben de där telefonräkningarna som man fick då höll på att knäcka min ekonomi.
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Är jag ensam om att fortfarande köra 56k telefon-modem?
(that's right! Inget bredband!)
CyberDoc
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av CyberDoc »

cthulhu skrev:Är jag ensam om att fortfarande köra 56k telefon-modem?
(that's right! Inget bredband!)
ensam är du nog inte men väldigt sällsynt skulle jag tro, dem som ej kan få bredband brukar skaffa mobiltbredband istället, fast du kanske bor så långt ut i skogen så de verken går att få vanligt bredban eller adsl eller mobilt
Eee PC 1000H - Ubuntu Desktop 9.10
Intel 3Ghz 4GB Ram 500GB Hdd 512MB Grafik - Ubuntu Desktop 10.04
My artworks on gnome-look http://gnome-look.org/usermanager/searc ... n=contents
My Homepage for Linux OS U http://www.losu.se
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Tråd rensad och flyttad från nätverksproblem till tips och trix.
/mod
Skriv svar

Återgå till "Guider"