Jag tänkte fråga om någon vet om bredbandsmodemet Motorola SB4200E SURFboard funkar med Ubuntu?
Jag kör just nu Ubuntu studio, + Ubuntu 9.04 på en annan maskin via ett ADSLmodem vilket funkar helt utmärkt.
Jag bor i hus i mörkaste skogen och ska återvända till civilisationen i maj då jag flyttar till en lägenhet i stan.
Lägenheten är Com Hem kompatibel och jag har tidigare bott i en "Com Hem lägenhet" och använde då ovannämnda modem för internet med Windows. Jag läste någonstans att modemet var kompatibelt med UNIX, men då jag inte är någon dataexpert så vill jag först fråga om någon vet om modemet funkar till de operativsystem jag ovan har nämnt. Kan vara bra att veta om det funkar innan jag kontaktar Com Hem. Vore också bra om någon hade tips på hur installationen i Ubuntu bör göras för Motorola SB4200E.
Om det inte är så att modemet funkar med Ubuntu studio eller ubuntu 9.10, så hoppas ajg att någon/några vill nämna några bredbandsmodem som funkar.
Jag har inte kommit längre än att jag har kopplat in modemet via usb och sett att en gul lampa som heter recieve blinkar på modemet..

Tacksam för svar
/ mig