Att lära våra barn Linux. Det finns lite olika alternativ. En ny distribution är följande UKnow4Kids. UKnow4Kids erbjuder en bra komplett lista på olika alternativ för barn i olika åldrar, där många av Ubuntu:s olika alternativ finns med. Lista: Similar Distros http://www.uknow4kids.org/5distros.html
UKnow4Kids är ganska färsk i det här sammanhanget övriga utbildningsdistributionerna är mer välkända. Men ålders gruppen 2 -10 år är UKnow4Kids ett bra alternativ.
UKnow4Kids är en Arch-baserad live-DVD med en samling av utbildnings-och spelmjukvara för barn från 2 till 10 år. Distributionen är avsedd för en bred användning av en icke-teknisk publik (föräldrar med normal kunskaper om datorer) och är huvudsakligen ämnad för barn. Det fungerar bra tillsammans med äldre Intel hårdvara, inklusive Pentium II-baserade system med s lite som 256 MB RAM. UKnow4Kids ger en välbekant användarupplevelse, kräver endast minimal datorvana för att köra.
Källa: http://www.uknow4kids.org/
Av: Pink Panther
Att lära våra barn Linux.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Att lära våra barn Linux.
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 7 gånger.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Att lära våra barn Linux.
Edubuntu är ett bättre alternativ eftersom man kan få hjälp på svenska.
Hade jag haft barn i lagom ålder så hade jag definitivt installerat Edubuntu här hemma, nu är det lite för sent.HakanS skrev:Edubuntu är ett bättre alternativ eftersom man kan få hjälp på svenska.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
använder själv Qimo4kids för detta ändamål :p