Har precis installerat ubuntu 9.10 och mus pekaren uppför sig konstigt, vet inte om det beror på
firefox.
Det som händer är att den plötsigt flyger runt på skärmern och öppnar spontant andra program, har firefox igång-
Det verkar som att den väljer program från meny som dyker upp om man högerklickar på skärmen.
Fick samma syndrom i ubuntu 9.04 förra veckan, trodde att en uppgradering skulle hjälpa men det gjorde det inte.
Har någon sett eller haft detta konstiga uppförande innan ? Ett tips på hur jag kan lösa detta vore tacksammt.
//P
mus pekaren öppnar spontant olika program
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- AndreasS
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: mus pekaren öppnar spontant olika program
Det låter jättekonstigt, trådlös mus med dåligt batteri? - nä antagligen inte.
Du uppgraderade sa du, det brukar sällan fungera särskilt bra för mig. Gör en backup på dina grejjor du vill spara och gör en ren ny installation av 9.10.
Du uppgraderade sa du, det brukar sällan fungera särskilt bra för mig. Gör en backup på dina grejjor du vill spara och gör en ren ny installation av 9.10.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Nu vet jag inte om det är samma problem jag hade.
Var väl för över ett år sen när jag körde windows. Musen började bete sig konstigt och for hit och dit och öppnade en massa program, fönster m.m.
Det visade sig att musen höll på att sa upp sig och tillslut gjorde den det.
Kan vara musen som håller på att gå sönder om du har otur. Tur att en ny mus inte är så dyr
Var väl för över ett år sen när jag körde windows. Musen började bete sig konstigt och for hit och dit och öppnade en massa program, fönster m.m.
Det visade sig att musen höll på att sa upp sig och tillslut gjorde den det.
Kan vara musen som håller på att gå sönder om du har otur. Tur att en ny mus inte är så dyr

Tackar för förslagen.
Ska prova att byta ut musen som ärminst 10 år gammal, råkade ha en usb mus och en adapter liggande.
Funkar inte det så provar att installera om datorn
//P
Ska prova att byta ut musen som ärminst 10 år gammal, råkade ha en usb mus och en adapter liggande.
Funkar inte det så provar att installera om datorn
//P
kantänkamig att det är ett hårdvaruproblem, som jag kanske haft samma av i både windows och linux
mitt problem såg ut som slutet på "kungen", kortspelet i windows. informationsfönster (till explorer tror jag att det var) öppnade sig i rasande tempo & okontrollerat vid minsta rörelse av "human interface devices"; knappar, mus... så att man varken kunde använda eller stänga av datorn
datorn formligen svämmade över av 'windows'
men att jag fick samma problem en gng m linux ger vid handen att det inte är mjukvarans fel ...! (
) o troligen inte så stort
funderar på att byta namn
mitt problem såg ut som slutet på "kungen", kortspelet i windows. informationsfönster (till explorer tror jag att det var) öppnade sig i rasande tempo & okontrollerat vid minsta rörelse av "human interface devices"; knappar, mus... så att man varken kunde använda eller stänga av datorn
datorn formligen svämmade över av 'windows'
men att jag fick samma problem en gng m linux ger vid handen att det inte är mjukvarans fel ...! (

funderar på att byta namn