Karl'n är inte riktigt klok!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Karl'n är inte riktigt klok!

Inlägg av Grön Göling »

Vem är Karl'n Svammel?
Och ska inte Svammel stå med stor bokstav om det är ett namn?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

En liten undran:

Kommer det nåt konstruktivt ur denna tråden som är bra för Ubuntu och Ubuntus framtid? Jag tvivlar på det!

::)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Harlekin33 skrev:En liten undran:

Kommer det nåt konstruktivt ur denna tråden som är bra för Ubuntu och Ubuntus framtid? Jag tvivlar på det!

::)
Vadå konstruktivt?
Varför det då?
Ge farao i att svära i mina trådar! >:D
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Jag tycker det här är riktigt underhållande, precis som en Café-diskussion ska vara.. ;D
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Satt precis och läste Kyllings senaste bloggpost, när jag uppfattade att vissa kommentarer plötsligt försvann mellan en uppdatering och en annan! Tio kommentarer har blivit sju...?

Någon sitter alltså och censurerar Kyllings bloggposter, eller åtminstone kommentarerna. Kan det vara Kylling själv, eller är det någon inom IDGs administration? Det var de mest underhållande kommentarerna också, till på köpet... :'(
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

CryingFreeman skrev:Satt precis och läste Kyllings senaste bloggpost, när jag uppfattade att vissa kommentarer plötsligt försvann mellan en uppdatering och en annan! Tio kommentarer har blivit sju...?

Någon sitter alltså och censurerar Kyllings bloggposter, eller åtminstone kommentarerna. Kan det vara Kylling själv, eller är det någon inom IDGs administration? Det var de mest underhållande kommentarerna också, till på köpet... :'(
Låt mig gissa - Kycklingen själv.
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Jobbar på din karma ser jag...
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Kylling / Pink Panther har så gott som medgett att det är han själv som censurerat kommentarerna i sitt blogginlägg. Det leder oss till ett litet vägskäl för den här diskussionen som förs över hela den svenska delen av Linux-internet. Jag hävdar att censur / moderering ibland är nödvändigt för att ta bort sånt som är stötande, väcker förargelse, är hets mot folkgrupp eller är bara för dumt. Kylling / Pink Panther har däremot hela tiden hävdat att han ska få skriva vad han vill här på forumet, eftersom vi har yttrandefrihet här i vårt avlånga land.

Genom sitt agerande att ta bort idiotiska kommentarer på sitt blogginlägg har Kylling / Pink Panther däremot kommit till samma slutsats som det här forumet har som policy.

1. Man kan inte skriva vad som helst, till vem som helst, var som helst. Det är inte det som yttrandefrihet går ut på. Inte på Kyllings blogg, inte på Ubuntu-se.org. Inte ens i samhället i stort.

2. Det är, trots vår lag om yttrandefrihet, både rätt och moraliskt att stävja bråk eller meningslösa debatter genom att ta bort foruminlägg som strider mot reglerna på ubuntu-se.org.

3. Jag hoppas att den här publika debatten, som varken gör Kylling / Pink Panther eller Ubuntu-se.org något gott, med det här inlägget är över.

Det är möjligt att den här tråden är startad i något helt annat syfte, men till det den urartat tycker jag att den kastar en ful skugga såväl på forumet, som på de inblandade. Kanske är även de blogginlägg som antingen driver med ubuntu-se.org eller smutskastar LoCot (jag är osäker på vilket) skrivna med glimten i ögat, men varken försvarstalen eller attackerna gör något gott för LoCot, Ubuntu eller Linux i Sverige något gott.

Att vi håller på och träter sinsemellan påverkar även andra som inte har med vårt forum och de eventuella problemen där att göra. Som flera kommentatorer på IDG redan tipsat om. Har ni några problem, ta det via epost, PM eller något som slipper dra in andra i skitkastningen.

Med det låser jag den här tråden och hoppas att diskussionen inte fortsätter på IDG heller. De som förlorar på det är vi och Linux. Ingen annan.
Låst

Återgå till "Ubuntu Café"