skillnad mellan dom olika områdena

SilverDogg

skillnad mellan dom olika områdena

Inlägg av SilverDogg »

eh, först och främst visste jag inte riktigt vart jag skulle posta den, och för det andra kanske inte titeln är det bästa. menar områden som usa/europa/sverige, osv osv.

iallafall, min bror tankade hem den senaste versionen (jag har själv bara 6.06 på skiva, så min bror tankade hem senaste). men eftersom den svenska sidan inte verkar ha torrents (eller? vi hittade inga), så tog han från ubuntu.com. när man tankar den, är det nån skillnad på den ison, vs den som finns på svenska sidor, eller är det helt enkelt bara så att man by default startar med svenska på våran version? eller finns där kanske lite mer bakom?

sorry om tråden är fel, visste verkligen inte vart den skulle =/
Emil.s
Kontakt:

SV: skillnad mellan dom olika områdena

Inlägg av Emil.s »

Den ligger nog bra här. :)

Vad jag vet är det ingen skillnad. Man väljer språk innan man startar. Och sen är det bara att köra :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
SilverDogg

Inlägg av SilverDogg »

okej, tack för snabbt svar ^^
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

SilverDogg skrev: okej, tack för snabbt svar ^^
Snabbt!? Det tog ju 30 min!  8)  ;D

Men varsågod! :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
SilverDogg

Inlägg av SilverDogg »

tja, jag tycker det var ganska snabbt ^^
andra forum har jag fått vänta dagar innan jag fått svar ;D
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sprak »

Det är ingen skillnad på de sidor som finns angivna på Ubuntus nedladdningssida. Däremot så ingår ju inget 'riktigt' svenskt språkstöd på de sidorna utan du måste ladda ned de svenska filerna från internet under installationen. Vill du slippa de krånglet kan jag rekomendeta den nordiska Ubuntu-skivan: http://home.danielnylander.se/ubuntu/ub ... p-i386.iso
SilverDogg

Inlägg av SilverDogg »

om det går att ladda ner under installationen så förstår jag inte vad som är krångligt?

eftersom han ville ha en torrent, och det inte fanns på svenska sidan (eller? prove me wrong!) så tog han från ubuntu.com istället.

om där nu finns torrents så är det superbt, men annars tycker jag att det borde finnas också. det är lite härligare att tanka en torrent än att behöva sitta och glo på att nån fil ska komma ner, och riskera att nånting kollapsar och man måste börja om från början.
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sprak »

I mitt fall blev det först krångligt när jag skulle installera Ubuntu på en dator utan Internetuppkoppling, men som sagt med nordic-skivan löste det sig.
SilverDogg

Inlägg av SilverDogg »

jo då kan det juh såklart bli lite jävligare ^^
lyckligtvis kommer jag sitta på en plats där jag kommer vara ansluten till internet, så det ska nog gå bra.

sen efter diverse uppdateringar och programinstallationer får jag flytta hem datorn igen ;_;
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"