Tror du i din vildaste fantasi att dom skriver ett minsta ord om UBUNTU utan att dom får stora pengar för det???
HAHA!

Först börjar jag med att be om ursäkt till dig för Harlekin33:s svar på detta ditt inlägg. Jag tror iofs inte, att det var hans avsikt att "dräpa dig". Även om det kan se så ut.viper skrev:En ordningsfråga:
Finns det färdiga koncept för hur det skall informeras? Om man nu besöker lokalredaktionen. Och vem ansvarar for de stora tidningarna?
MV? / Per
Under Urban Anjars tid som kontaktman, så hade man en forumdel för sådant. Där slipades det på ordalydelser etc.. Förmodligen är detta något som kan återupptas. Din fråga är relevant och förtjänar ett något mer nyanserat svar, än det du fick av Harlekin33. Gissningsvis kommer blivande forumledning att ta tag i detta, när valet väl är över.. . . vem ansvarar for de stora tidningarna?
Givetvis kan vi försöka med Metro, men jag tror mer på Ölandsbladet, Barometern och Östran när det gäller lokala media. Kanske också Kalmarposten (lokalt annonsblad) men de skriver mest om sina annonsörer de fulingarna.Lao Tzu skrev:Jag, liksom Tukken, hoppas att pressreleasen blir skriven på central nivå. Dock vill jag poängtera en viktig sak. Även om lokaltidningen inte skickar nån murvel betyder det inte att de heller ej kommer att publicera nån artikel om evenemanget. Om någon av deltagarna skriver den själv finns fortfarande chansen att synas i tidningen.
En annan viktig sak, tror jag, är att man fokuserar mer på träffen än på Ubuntu. Ja, faktiskt. Lokaltidningen är bra mycket mer intresserad av ett gäng entusiaster som ska utmana Microsoft än att ett annat anonymt (Canonical) företag släpper ett konstigt Linux-OS som ändå inte rör den vanliga människan. Genom att fokusera på träffen kan man också belysa anledningen till träffen utan att komma bort från den lokala aspekten.
Skulle Metro kunna vara intresserade av nåt sånt här tror ni? Den finns ju lite här och var.
Här är pressreleasen från förra träffen som jag skrev och som fokuserade på just träffarna i sig. Det hamnade ju åtminstone i Techworld OpenSource och drog drygt 150 pers sammanlagt.Lao Tzu skrev:Jag, liksom Tukken, hoppas att pressreleasen blir skriven på central nivå. [..]
En annan viktig sak, tror jag, är att man fokuserar mer på träffen än på Ubuntu.
Bordsvimplar vore ju guld, men i alla fall är det bra att skriva ut en ubuntulogga och rigga upp på nåt vis eller att ta med en tam pingvinCryingFreeman skrev:Här är pressreleasen från förra träffen som jag skrev och som fokuserade på just träffarna i sig. Det hamnade ju åtminstone i Techworld OpenSource och drog drygt 150 pers sammanlagt.Lao Tzu skrev:Jag, liksom Tukken, hoppas att pressreleasen blir skriven på central nivå. [..]
En annan viktig sak, tror jag, är att man fokuserar mer på träffen än på Ubuntu.
http://www.mynewsdesk.com/se/view/press ... ige-331779
Problemet med de träffarna var att jag bokade allt, alla bord, satte tider och datum etc. Och sen blev jag sjuk i svininfluensan när det återstod en vecka kvar till träffen, så jag hann inte samordna med eventuella lokala kontaktpersoner. Om man skulle köra något liknande nu, skulle det behövas bordsvimplar eller nåt för att alla vi anonyma forummänniskor ska hitta till varandra..
HeheUrban Anjar skrev:...
Bordsvimplar vore ju guld, men i alla fall är det bra att skriva ut en ubuntulogga och rigga upp på nåt vis eller att ta med en tam pingvin
Ja, lämpligen bör den vara jättetam, annars får man nog hälsovårdsmyndigheterna på sig ("spridande av levande influensabärande fjäderfä å näringsställe" eller nåt). Personligen har jag samlat på jättetama pingviner. några i plast, de flesta i plysch. En del gräsligt fula, vissa liknar Tux på pricken, andra mer naturalistiska. En del i min samling är väl rent ornitologiskt lite tveksamma som pingviner också, men jag är inte så knusslig.Rune.K skrev:HeheUrban Anjar skrev:...
Bordsvimplar vore ju guld, men i alla fall är det bra att skriva ut en ubuntulogga och rigga upp på nåt vis eller att ta med en tam pingvinDu har dina goda stunder Urban! Att ta med tam pingvin...
Men varför inte frack och en pingvinnäbb så att alla Ubuntuister känner igen varandra
Nu får du inte ta det här på fel sett Urban, jag menar absolut inget illa, tvärtom!
Ha det bra Urban Anjar!
mvh Rune
+1rancor skrev:Fast vi som bara vill träffas och svinga en bägare då? För mig är inte ett bibliotek rätt ställe men helt klart om man vill anorna en respektabel träff för oinvigda.
Skall vi dela upp det hela med nya trådar för dem som vill ta det lite mer lungt och bara umgås?
Utanför ämnet:Dr Phil skrev:Utanför ämnet: Ta med sig en tam pingvin?
Jag trodde det var gnuer som gällde.
Dn eller kanske ännu värre Lt skulle kunna göra det gratis...Harlekin33 skrev:Stora tidningarna???
Tror du i din vildaste fantasi att dom skriver ett minsta ord om UBUNTU utan att dom får stora pengar för det???
HAHA!