Tjusigt värre, som jag brukar säga.

Det är officiellt. Teman släpps till helgen och fonten senare.Rune.K skrev:Ser bra ut!
Är det officiellt eller är det bara ett förslag?
Det är i Lucid det händer.Victor skrev:jag ser verkligen fram emot lucid! ... eller kommer ändringen inte in i den?
Kubuntu är inte något som Canonical driver utan det är ett eget communitydrivet projekt med egen webb (http://www.kubuntu.org) och delvis egen utveckling som ligger inom ramen för Ubuntu community. Sedan är det så klart så att det arbete som kubuntuteamet gör hamnar i Ubuntu i form av tillgängliga paket (dvs även i main och inte bara i universe). Däremot så har ju Kubuntu inte varit mycket för att ta fram egna teman eller liknande utan kör nästan rakt av med KDE-standard vad gäller teman. Det enda som brukar vara Kubuntu-specifikt är bootloggan och en sådan kanske kommer uppdaterad som går i linje med Ubuntus logga. Så blev det iaf förra gången som bootloggan för Ubuntu fick lite ny touch.ulftomas skrev:Jag noterar att dom inte har nån logga för Kubuntu. Är det ett steg i riktningen mot att droppa utvecklingen av det?
Je, je..du får hålla dig till SE..vulfgar skrev:Jag tycker det är snyggt och dessutom är det fortfarande ett eget stuk, inte det där trista blå som är så vanligt.Fast givetvis hade jag föredragit rött och svart.
Jag tror att det är viktigt att hela bootprocessen blir grafisk, speciellt för de nya Ubuntuanvändare som kommer från Windows eller Apple.Calmeida skrev:... och den uppfräshade bootprocessen ser jag fram emot ända tills den dag då jag inte ser en gnutta CLI-text där från tryck på startknapp, via Grub (Eller annat bootväljare, som såklart skall vara grafisk) till dess att OS är igång.
...
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
KDE 4.4 ser också mycket bra ut! Glöm inte bort oss få som föredrar Kubuntu.TweekiE skrev:Äntligen! Ubuntu börjar verkligen arta sig!
Rgba globalt via ppa, nya snygga teman, gnome media player!
Grymt!