PHP cURL problem med Javascript redirect

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
mattza
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

PHP cURL problem med Javascript redirect

Inlägg av mattza »

Hej,
sitter och jobbar på ett script som ska via cURL gå logga in och gå till en specifik sida där den ska hämta information. Själva inloggningen och SSL är löst, mitt problem är när jag ska gå till den sidan jag ska hämta infon ifrån så sker ett Javascript redirect som när jag hämtar sidan endast får den informationen, alltså inte den slutgiltiga sidan. Jag vet att det här är ett allmänt problem i PHP/cURL när ett javascript redirect sker och har letat lite överallt men inte fått något vettigt svar. Har använt mig av följande sidor:

http://php.net/manual/en/ref.curl.php

Där beskrivs hur man ska göra en loop för att få fram rätt sida, men det fungerar inte. Safe mode och open_basedir är av. CURLOPT_FOLLOWLOCATION är satt till true. Tänkte bara höra om något haft liknande problem och kunde hjälpa mig lite.

Det som sker är att jag tar resultatet av HTTP GET och gör om det till text och kör en print() men får bara följande text: "Redirecting back to secondary domain to set cookies function postForm() { document.multiDomain.submit(); } Welcome to the domain *** Click the button to continue... "

Men om jag inte gör om resultatet till text så om jag kör en print hamnar jag mycket riktigt på den korrekta sidan. Då körs javascriptet och jag går där infon är, men hur löser jag detta så att scriptet kan hämta den infon?

Ver.
PHP 5.2.6-1+lenny4 with Suhosin-Patch 0.9.6.2 (cli)
curl 7.18.2 (i486-pc-linux-gnu) libcurl/7.18.2 OpenSSL/0.9.8g zlib/1.2.3.3 libidn/1.8 libssh2/0.18

Säg till om det är någon mer info som behövs!

Mvh // Mattias
Användarvisningsbild
mattza
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: PHP cURL problem med Javascript redirect

Inlägg av mattza »

Ingen? Någon som kan komma på en alternativ lösning till det jag försöker göra?
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"