Förutsatt att man inte reggar om sig, och raderar det kontot också.TweekiE skrev:Ja... eller de som har varit inaktiva så länge kan det stå inaktiv sedan 2008.... elr något!
Vadå, man kan väll bara radera sitt konto en gång?

Förutsatt att man inte reggar om sig, och raderar det kontot också.TweekiE skrev:Ja... eller de som har varit inaktiva så länge kan det stå inaktiv sedan 2008.... elr något!
Vadå, man kan väll bara radera sitt konto en gång?
Jag undrade just när du skulle komma tillbaka.Harlekin33 skrev:Jag tror det här kommer rinna ut i sanden.
Antalet nybörjartrådar ökat med 100st på 6 månader om jag sett rätt och det är ju väldigt stort steg framåt.TweekiE skrev:Jag undrade just när du skulle komma tillbaka.Harlekin33 skrev:Jag tror det här kommer rinna ut i sanden.
Jag tycker det verkar vara ett bra förlag som medlemmarna har tagit fram. Jag tycker det vore intresant att få veta vad TL och forum-admin anser om förslaget, IMHO.Harlekin33 skrev:Jag tror det här kommer rinna ut i sanden.
Förslag #2En medelväg vore att inaktivera kontot och/eller skapa en användargrupp som kan kallas "Fd medlem", "Ej medlem" eller liknande. Man kan givetvis också ändra ordet "medlemmar" till "registrerade användare från start" i forumets fot där det står "Totalt antal medlemmar 14227",
Jag har uppfattat att det föreligger två problem:Det andra förslaget (där bl.a. Emil har givit avgörande tips) skulle innebära att man ändrar avregistrerade medlemmars namn till "n.n (avregistrerad)". Man tar bort dessa ur statistiken.
Dom är ju nästan inga problem alls att radera eftersom dom aldrig skrivit nåt.Det är troligtvis fortfarande så att 6-7000 av dessa medlemmar aldrig skrivit ett enda foruminlägg.
Jag trodde det var vuxna männskor som registrerade sej här, nu menar jag inte i antal år räknat.TweekiE skrev:Anledningen till att folk vill radera sina konton är just för att de använder samma namn här som på andra ställen. och vill då inte att någon ska se att de är delaktiga i nån jävla taliban-affär.
Och kanske för att de just inte vill ingå i statistiken.
Genom att det inte finns ett val att radera sitt konto så hindrar det nya medlemmar från att registrera sig, just för att de kanske inte vill vara fast här föralltid.
Men visst, då tycker man att de ska gå under ett annat nick.
Men varför inte göra världen liite enklare?
Först och främst en statistiken som tidigare flera gånger nämnt i denna tråden inte en anledning då totala antalet registrerade användare inte är antalet aktiva medlemmar etc.TweekiE skrev:Anledningen till att folk vill radera sina konton är just för att de använder samma namn här som på andra ställen. och vill då inte att någon ska se att de är delaktiga i nån jävla taliban-affär.
Vuxna? då tycker jag att du ska se dig runt liite till.Rune.K skrev:Jag trodde det var vuxna männskor som registrerade sej här, nu menar jag inte i antal år räknat.TweekiE skrev:Anledningen till att folk vill radera sina konton är just för att de använder samma namn här som på andra ställen. och vill då inte att någon ska se att de är delaktiga i nån jävla taliban-affär.
Genom att det inte finns ett val att radera sitt konto så hindrar det nya medlemmar från att registrera sig, just för att de kanske inte vill vara fast här föralltid.
Men visst, då tycker man att de ska gå under ett annat nick.
Men varför inte göra världen liite enklare?
Dessutom bör du vårda ditt språk TweekiE, det här inget fritis... eller vad heter nuförtiden där småungarna leker.
Jupp. PM är enl. vårt regelverk privata så länge inget annat har angetts.barzam skrev:Det är ganska otrevligt att lägga ut PM offentligt, jag tycker du ska ta bort det från ditt inlägg.
Nix. Den enda regel som finns ang. publicering av PM är §5 d.farmfield skrev:Jupp. PM är enl. vårt regelverk privata så länge inget annat har angetts.barzam skrev:Det är ganska otrevligt att lägga ut PM offentligt, jag tycker du ska ta bort det från ditt inlägg.
§5 d skrev:Privata Meddelanden som ställs till befattningshavare i deras egenskap av befattningshavare (ex. moderatorer/administratörer) får inte, utan PM-skrivarens medgivande, spridas utanför den krets som berörs av handläggningen av ärendet.