[OK]*.deb som installerar lite /usr/share/pixmaps/*.png ?
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
[OK]*.deb som installerar lite /usr/share/pixmaps/*.png ?
En snabb fråga:
jag undrar om det finns någon färdigförpackad deb-fil som installerar lite grundläggande ikoner till /usr/share/pixmaps ?
Visst, man kan själv lägga in dem där, eller installera ikon-teman till ~/.ikons, men tänkte mest kolla. Var på jakt efter någon terminal-ikon.
Känns onödigt att dra med hela gnome/kde bara för att man vill ha några ikoner...
Vill ha lite fina ikoner i min fluxbox-meny, och vill inte använda /usr/share/pixmaps/gnome-terminal.png, eftersom jag snart mycket snart kommer ominstallera mitt OS (utan gnome).
jag undrar om det finns någon färdigförpackad deb-fil som installerar lite grundläggande ikoner till /usr/share/pixmaps ?
Visst, man kan själv lägga in dem där, eller installera ikon-teman till ~/.ikons, men tänkte mest kolla. Var på jakt efter någon terminal-ikon.
Känns onödigt att dra med hela gnome/kde bara för att man vill ha några ikoner...
Vill ha lite fina ikoner i min fluxbox-meny, och vill inte använda /usr/share/pixmaps/gnome-terminal.png, eftersom jag snart mycket snart kommer ominstallera mitt OS (utan gnome).
Senast redigerad av 1 cthulhu, redigerad totalt 2 gånger.
Re: *.deb som installerar lite *.png till /usr/share/pixmaps ?
Har du provat att söka på "icons" och liknande i Synaptic? Förmodligen finns färdiga ikon-paket i förråden.
Tja, wm-icons.deb finns ju alltid, men gillar inte sökvägen, eller storleken på paketet (prinsessan på ärten vet du):
Kod: Markera allt
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/terminal.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/disk-cd.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/disk-floppy.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/disk.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/display.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/editor.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/empty.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/file-manager.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/file.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/folder-open.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/folder.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/font.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/game-action.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/game-board.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/game-cards.xpm
/usr/share/icons/wm-icons/16x16-gnome/game-logic.xpm
.
.
.
.
osv....
Jag förstår inte alls problemet här. Kan du inte bara installera ett ikon-paket (med synaptic ellet apt-get vad du föredrar) och sedan peka dit i din Fluxbox-konfiguration? Varför måste det ligga just i /usr/share/pixmaps? Jag använder hicolor-ikonerna, det duger bra för mig (jag använder inte heller Gnome elelr nån annan DE).
HAHA, nej, du har så rätt.
Så du använder detta (wm-icons.deb) paketet eller gnome-icon-theme.deb?

Jag använder detta paket i Arch:
http://www.archlinux.org/packages/extra ... con-theme/
Det finns säkert till Ubuntu/Debian också.
http://www.archlinux.org/packages/extra ... con-theme/
Det finns säkert till Ubuntu/Debian också.
Hmm, kollar det i debian nu, det är ju non-free, så det förklarar varför jag inte hittade det först.
tackar för svaren
tackar för svaren
Re: [OK]*.deb som installerar lite /usr/share/pixmaps/*.png ?
Non-free är kanske att ta i.. Licensen finns här:
http://mirrors.usc.edu/pub/linux/distri ... eAlike-2.5
Se punkt 3 t.ex.:
http://mirrors.usc.edu/pub/linux/distri ... eAlike-2.5
Se punkt 3 t.ex.:
3. License Grant. Subject to the terms and conditions of this License, Licensor hereby grants You a worldwide, royalty-free, non-exclusive, perpetual (for the duration of the applicable copyright) license to exercise the rights in the Work as stated below:
1. to reproduce the Work, to incorporate the Work into one or more Collective Works, and to reproduce the Work as incorporated in the Collective Works;
2. to create and reproduce Derivative Works;
3. to distribute copies or phonorecords of, display publicly, perform publicly, and perform publicly by means of a digital audio transmission the Work including as incorporated in Collective Works;
4. to distribute copies or phonorecords of, display publicly, perform publicly, and perform publicly by means of a digital audio transmission Derivative Works.
Re: [OK]*.deb som installerar lite /usr/share/pixmaps/*.png ?
Jo, men Debian är ju väldigt noga med det där, därför stod det med stora tjocka röda bokstäver "Non-free" när jag laddade ner den. (dvs. den är inte inkluderad på de DVD:er jag har av deras repo.)