Ubuntu-se:s brygga för drupal, phpbb och mediawiki

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
omnius
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ubuntu-se:s brygga för drupal, phpbb och mediawiki

Inlägg av omnius »

Om jag förstått saken rätt, nya medlemmar som reggar sig får samma uname och pw på drupal, wikin och phpbb. Hur gjordes detta egentligen? Någon brygga/beskrivning tillgänglig?

/Thomas
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Ubuntu-se:s brygga för drupal, phpbb och mediawiki

Inlägg av farmfield »

Intressant fråga eftersom bryggorna ofta innehåller wrappers för att 'infoga' PHPBB i Drupal (eller Joomla) också vilket ju är en del av det som vi skall ta tag i, alltså ubuntu-se's grafiska helhet... Hade ju varit den tekniskt bästa lösningen om man kunde lägga PHPBB i en wrapper inuti Drupal... :)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

omnius skrev:Om jag förstått saken rätt, nya medlemmar som reggar sig får samma uname och pw på drupal, wikin och phpbb. Hur gjordes detta egentligen? Någon brygga/beskrivning tillgänglig?

/Thomas
Nu kan jag totalt ha missat när det hände men är rätt säker på att man inte blir reggad överallt utan man måste själv regga sig överallt. Det har dock pratats om att fixa så det blir så som du beskriver.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

KiviE skrev:
omnius skrev:Om jag förstått saken rätt, nya medlemmar som reggar sig får samma uname och pw på drupal, wikin och phpbb. Hur gjordes detta egentligen? Någon brygga/beskrivning tillgänglig?

/Thomas
Nu kan jag totalt ha missat när det hände men är rätt säker på att man inte blir reggad överallt utan man måste själv regga sig överallt. Det har dock pratats om att fixa så det blir så som du beskriver.
Minns också det här som en pryl högt på fixlistan, men som av olika rutiga och randiga skäl aldrig blivit gjord - och som möjligen inte heller är så där jätteenkel att fixa. Om nu någon gjort det vore det onekligen jättekul att veta hur.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"