http://www.idg.se/2.1085/1.298169/har-a ... ll-polisen
Det är det absolut tyngsta argument jag sett för att snarast byta till en Linux-dist.
Microsoft har skitit i det blå skåpet
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Microsoft har skitit i det blå skåpet
Exakt vari ligger det kontroversiella i hur de lämnar ut uppgifter? Är relativt säker på att de flesta som tillhandahåller live-tjänster brukar respektera domstolsbeslut, husrannsakningsorder, etc?fogerty4evr skrev:http://www.idg.se/2.1085/1.298169/har-a ... ll-polisen
Det är det absolut tyngsta argument jag sett för att snarast byta till en Linux-dist.
(Sen kan man förstås tycka det var lite osnyggt hur de nyttjade DMCA mot sajten cryptome.)
Det snackas ju om en Microsoft-koppling till Yahoo - Och Ubuntu är på väg att ändra default-sökmotor i Firefox från Google till Yahoo...
Jag menar bara att du inte kommer undan Microsoft så lätt, även om du byter till Ubuntu...
Jag menar bara att du inte kommer undan Microsoft så lätt, även om du byter till Ubuntu...
Det är ju allmänt känt att dom även har lagrat konversationerna. Vet inte om dom gör det nu med, men jag skulle bli föga förvånad.Kontakter på Live Messenger (Microsoft hävdar dock att innehållet i konversationer inte lagras)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Kontakt:
Det gör Google säker i Gtalk, Gmail o.s.v. också, sparar diverse dynga... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Mig veterligen har dom inte lämnat ut loggade konversationer när någon har frågat.farmfield skrev:Det gör Google säker i Gtalk, Gmail o.s.v. också, sparar diverse dynga...

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Kontakt:
Tänkte på USA Patriot Act t.ex...
Och vid begäran lämnar Google såklart ut det som krävs av dom - allt annat vore anti-USA, för det är ju så man ser det; "Är du inte med oss är du emot oss" o.s.v... Och det är knappast något Google & co. pratar högt om heller...The Act increases the ability of law enforcement agencies to search telephone, e-mail communications, medical, financial, and other records; eases restrictions on foreign intelligence gathering within the United States
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<