Lxde problem med ubuntu
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Lxde problem med ubuntu
Hej jag har installerat skrivbordsmiljön LXDE men ikonen där jag kan välja nätverk har försvunnit. Jag har försökt att lägga till det på nytt (ikonen) men utan att lyckas! Någon som vet vad om kan vara fel? mvh Jonas
-
Re: Lxde problem med ubuntu
Den dök inte upp automatiskt för mig heller när jag installerade LXDE under 8.04.
Det fungerade dock efter att jag lagt till följande rad i filen /etc/xdg/lxsession/LXDE/autostart :
Andra rader jag har lagt till i nyss nämnda fil är följande rader som gör att det dyker upp en ikon när det finns uppdateringar (vilket inte fungerade för mig från början heller) samt att man får en Bluetooth-ikon om man har en aktiverad Bluetooth-enhet i datorn eller kopplad till datorn:
Det fungerade dock efter att jag lagt till följande rad i filen /etc/xdg/lxsession/LXDE/autostart :
Kod: Markera allt
@nm-applet --sm_disable &
Kod: Markera allt
@update-notifier --startup-delay=60 &
@bluetooth-applet --singleton &
- corneliusbrother
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Har för mig att Ubuntusmaken Lubuntu (med Lxde) kommer med wicd som nätverkshanterare. Finns med grafiskt gränssnitt och funkar utmärkt. Fast det kanske är onödigt att köra den om man redan har en ubuntuinstallation och bara vill prova skrivbordsmiljön.
-
- Kontakt:
Hej! wicd löste mitt problem!:D tack så mycket