Varje gång jag från min laptop med WinXP ska kopiera stora filer till min Sambaserver får jag efter en liten stund ett felmeddelande att "Det går inte att kopiera xxxxx.yyy. Det angivna nätverksnamnet är inte längre tillgängligt.". När man klickar på OK så försvinner fönstret som visar kopieringsförloppet. Och det verkar som om kopiering avbrutits. Men se det har den inte, utan den fortsätter i bakgrunden.
Med stora filer menar jag 600Mb. Det går däremot att kopiera 20 stycken 50Mb utan problem.
Går man inte och tittar i /var/log/samba/log.aspiro ser man följande fel:
Kod: Markera allt
[2010/02/18 19:10:30, 0] smbd/nttrans.c:2076(call_nt_transact_ioctl)
call_nt_transact_ioctl(0x900eb): Currently not implemented.
Vid en googling på detta, och läst igenom ALLA träffar hittade jag en enda som hade samma problem som jag. Men ingenstans kunde jag se vad felmeddelandet egentligen betyder. Här har ni forumtråden som behandlar exakt samma fel:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=4354
Precis som personen i länken ovan har jag FAT32 på hårddisken som sitter externt på datorn som agerar Sambaserver. Jag har inte provat formatera om med ext3, vilket löste det för honom. Som jag skrev inledningsvis så tänkte jag igentligen inte bry mig om felet, men nyfiken som jag är vill jag ändå vet varför det blir så här.
Någon som har några uppslag?