Tackar, det fungerade bra. Har som sagt en separat /boot.
Ska titta igenom grub.cfg lite närmare vid tillfälle. Är inte helt nöjd med att få en massa skrollande text på skärmen när OpenSUSE startas upp. Borde gå att få en mer diskret uppstart.
Men nu fungerar det ju i alla fall! Alltid något!
Men jag hade inte väntat mig att OpenSUSE skulle vara så instabilt. Det poppar upp felmeddelanden titt som tätt utan att jag ens gör någonting… Skumt… Fast det var värre igår. Idag fick jag bara ett meddelande om att Plasma kraschade. Vet inte ens vad Plasma är, mer än att det har med skrivbordet att göra på något sätt. Märkte ingen skillnad före och efter Plasma hade kraschat heller, för övrigt, så frågan är vad det gör för nytta…
Ska se om jag kan flytta och lägga till panel så att jag får mer likt Gnome också, men nu är jag ju utanför ämnet en del här igen… Sedan funderar jag på om man kan ha ”lådor” i KDE också, men varför skulle man inte kunna ha det?
Och visst ja, letade febrilt efter inställningarna för tangentbordsgenvägar, men hittade inget! Vill ju exempelvis öppna en terminal Super+t, välja nästa skrivbord med Ctrl+Alt+→ och så vidare. Och en skrivbordskub skulle inte heller vara helt fel, men kanske inte heller helt nödvändigt.
Kanske en hel del ungefär ämnet här, men det var ju jag som skapade tråden så det lär väl inte störa någon annan än mig själv på sin höjd…
Tack för all hjälp, allihop! Tror jag lärt mig en hel del dessutom, på köpet.