[Diskussion] Nominering/Val av Team Leader och Team Contact
Re: [Diskussion] Nominering av Team Leader och Team Contact
Uppdaterade mitt inlägg som ni klagade på.
Hoppas att det blev bättre.
Allvarligt talat så bryr jag mej inte så mycket om ni vill skämma ut er inför nytillkomna medlemmar.
Det är upp till er själva, jag tar för givet att ni är vuxna individer.
Vad jag är ute efter, är att bespara nytillkomna medlemmar åsynen av de här oändliga diskussionerna som pågått i flera år till och från.
Hoppas att det blev bättre.
Allvarligt talat så bryr jag mej inte så mycket om ni vill skämma ut er inför nytillkomna medlemmar.
Det är upp till er själva, jag tar för givet att ni är vuxna individer.
Vad jag är ute efter, är att bespara nytillkomna medlemmar åsynen av de här oändliga diskussionerna som pågått i flera år till och från.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Sorry Rune, det var inte min (och säkert inte Tuckens) mening att vara otrevlig, kändes dock lite upplättande med ett lite roligare inlägg efter allt bråkande i tråden.
Men det är ju faktiskt inte bara gnäll utan ett och annat guldkorn finns det ju, t.ex. Urbans idé om en målplan för mandatperioden.
Men det är ju faktiskt inte bara gnäll utan ett och annat guldkorn finns det ju, t.ex. Urbans idé om en målplan för mandatperioden.

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Urban Anjar
- Kontakt:
Rune.K skrev:Eftersom bugg #1 återkommer väldigt ofta som ett argument i debatterna.
Så har jag skapat en ny tråd i tavlan Debatt där ni bugg #1-fanatiker har möjlighet att bevisa att det inte bara är en vandringshistoria.
Troligtvis blir det inte många seriösa svar...
Det är pinsamt med en moderator och debattdeltagare som inte har läst på och inte kan ta till sig vad Ubuntu är och står för. Det är fritt fram att inte gilla Ubuntu och våra grundläggande värderingar, men IMHO bör man göra det utan några ansvarspoaster och befogenheter här och utanför detta forum. Det är just sånt här som skapar oändliga och korkade diskussioner.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Det var bättre förr....Ingen Urban som hörde av sig, ingen Farmfiels då han befann sig hos ubuntu.se och farmförallt inga aktiviteter. Den nyvalda ledningen kunde inte dra med sig folk och har gett upp. Om inte det är ett varningssignal då vet jag inte.farmfield skrev:Jag tycker det är väldigt tråkigt att det här valet direkt vred tillbaka klockan sex månader med allt vad det innebär. Jag ser ingenting konstruktivt i att repetera den här debatten igen och igen.
Och eftersom debatten repeterar sig får väl även jag göra det då...
Jag förstår inte varför medlemmar som är så missnöjda med LoCo't att dom numera driver en egen fungerande sajt gång på gång måste ventilera åsikter som är tydligt impopulära i denna gemenskap och då endast medför bråk i trådar som dessa? Att medlemmarna ej önskar ett styre som det på ubuntu.se måste väl dessutom vara tydligt, både sett till valet om organisationsform vi hade för 6 månader sedan samt hur mycket bråk det blir när dessa idéer tas upp i LoCo't..? Då spelar det heller ingen roll att man säger att man vill det bästa för LoCo't, för det blir ju ändå tvärtom...
HakanS som driver folk till vansinne, RuneK som bara ger andra skulden och alla ni tjafsar mest. Jag vet att ni inte tycker om mig, men jag ställde åtminstone upp. Att farmfield vill fortsätta med dom gamla icke fungerande arbetsgrupper visar att han inte förstod ett dugg.
No1Viking och jag lämnade för att vi var missnöjda och tänkte, om man vill förändra något, så kan man ställa upp som kandidat.
Vad händer ? Idiotiska konspirations-teorier. Personangrepp av värsta klassen i gamal stil av en förre detta ledare här. Han fortsätter med att driva bort folk han inte tycker om genom smutskastning. Inte första gången.
Lekstuga, ankdam eller dypöl. det är frågan. Min vän Plun hade rätt från början.
Så fort No1Viking och jag försvinner igen härifrån kommer forumet att står stilla. Som vanligt. Finns det ingen man kan angripa, diskuteras det inte längre heller.
Lågnivå helt enkelt.
Ni vill ha det så. Lågnivå alltså.
Ett skam för hela Ubuntu blev det. Och dom skyldiga finns i den här tråden.
"Det är dittens fel att datten lämnade forumet". Att folk lämnar forumet får stå för dom. Medlemmarna är (oftast) vuxna människor som kan tänka själva. Vill man veta skälen får man fråga vederbörande. Men det kanske är gjort här?farmfield skrev:Folk lämnar gemenskapen delvis pga tjafset. Det blir som mest tjafs när ett fåtal medlemmar diskuterar hur det här LoCo't skall drivas. Dessa medlemmar är huvudsakligen från Ubuntu.se's topp. Du är en av dom. Och du är inte dummare än att du vet om det.No1Viking skrev:Jag förstår inte.....
Jag ogillar att folk lämnar locot, ändå får jag stryk i form av konspirationsteorier. Hur får ni ihop det rent logiskt, kan ni förklara?
Micke
Sorry Micke, men det är inte mer komplicerat än så.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
+1Urban Anjar skrev:Rune.K skrev:Eftersom bugg #1 återkommer väldigt ofta som ett argument i debatterna.
Så har jag skapat en ny tråd i tavlan Debatt där ni bugg #1-fanatiker har möjlighet att bevisa att det inte bara är en vandringshistoria.
Troligtvis blir det inte många seriösa svar...
Det är pinsamt med en moderator och debattdeltagare som inte har läst på och inte kan ta till sig vad Ubuntu är och står för. Det är fritt fram att inte gilla Ubuntu och våra grundläggande värderingar, men IMHO bör man göra det utan några ansvarspoaster och befogenheter här och utanför detta forum. Det är just sånt här som skapar oändliga och korkade diskussioner.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
-1Det är pinsamt med en moderator och debattdeltagare som inte har läst på och inte kan ta till sig vad Ubuntu är och står för. Det är fritt fram att inte gilla Ubuntu och våra grundläggande värderingar, men IMHO bör man göra det utan några ansvarspoaster och befogenheter här och utanför detta forum. Det är just sånt här som skapar oändliga och korkade diskussioner.
Det är du som skapar oändliga, korkade och onödiga diskussioner Urban.
LJ
+1 LJLittle John skrev:-1Det är pinsamt med en moderator och debattdeltagare som inte har läst på och inte kan ta till sig vad Ubuntu är och står för. Det är fritt fram att inte gilla Ubuntu och våra grundläggande värderingar, men IMHO bör man göra det utan några ansvarspoaster och befogenheter här och utanför detta forum. Det är just sånt här som skapar oändliga och korkade diskussioner.
Det är du som skapar oändliga, korkade och onödiga diskussioner Urban.
LJ
En moderator behöver inte gå i koppel, som någon här tror på fullt allvar och återkommer till med jämna mellanrum.
Ta en gärna titt i tavlan Debatt där jag skapat 2 trådar om bugg #1 respektive CoC
- farmfield
- Kontakt:
Jag tycker Micke (m.fl.) gjort ett enastående jobb med Ubuntu.se och han har otroligt mycket respekt från mig i det, dock - vilket Micke (och du) mycket väl vet - så skiljer sig vår syn på LoCo't och hur det skall skötas avsevärt - någonting jag aldrig stuckit under stol med.Little John skrev: [...] ingen Farmfiels då han befann sig hos ubuntu.se [...]
Sen har jag aldrig varit speciellt aktiv på Ubuntu.se, förutom i trådarna runt Dreamhack-projekten, så spä inte på myten att jag varit det. Jag har ställt upp för er med att göra om .se-loggan och hjälpte till med det grafiska i den första remixen (men blev ändå överkörd av dig), mer än så är det inte. Jag har aldrig känt mig spec. bekväm med gemenskapsbiten på ubuntu.se, inget ont om den/dom, men jag har faktiskt aldrig känt mig 'hemma' där - för hemma, sett till Ubuntu, har alltid varit LoCo't.
Sen att jag inte varit aktiv i LoCo't det senaste halvvåret hänger ihop med att jag varit aktiv i andra forum, Swebikers, Retrobike och Swedroid, alltså ingenting som har med Ubuntu att göra alls. Jag tog en time-out från Ubuntu-sfären helt enkelt, inte mer än det.
- Urban Anjar
- Kontakt:
Nej, det som skapar dem är oklara mål och oklarhet runt om Ubuntu och Ubuntus filosofi är det som gäller här eller om det rent av ska uppfattas som någon form av extrem avvikelse, som vissa officiella företrädare här tycks hävda.Little John skrev: (...)Det är du som skapar oändliga, korkade och onödiga diskussioner Urban.(...)
För mig är det glasklart. Detta är ett officiellt Ubuntu-LoCo, Vi finns till för Ubuntu och människor som gillar och använder Ubuntu. Här gäller Ubuntus filosofi och grundsatser, vari Bugg #1 ingår, helt och fullt för alla och alltid. Utgår vi från detta slipper vi en massa långrandiga diskussioner och kan i stort sätt bara kavla upp ärmarna och börja jobba.
Betraktar vi det däremot som en fritidsgård eller nån allmän diskussionsklubb är ju diskussionerna ett självändamål och då är det bara bra att allt går att ifrågasätta, gärna om och om igen. Jorden kan lika gärna vara platt som rund och vi kan till och med ifrågasätta om LJ över huvud taget existerar. Ja, jag har träffat honom IRL, men det var kanske bara en synvilla

Vi är inte heller nåt allmänt datorsnacksställe. Vi representerar inte Linux i största allmänhet, inte SuSE, inte Debian, inte Mac eller Windows. Folk får köra gärna använda nåt annat vid sidan av, men det är inget man skryter om eller gör reklam för här. Här är det Ubuntu som gäller.
För mig är diskussionerna inte ett självändamål, och åtminstone här inne borde man vara med vänner och medarbetare som står för samma sak. Det är där ute vi kan behöva vässa argumenten. Här ska folk fatta vad vi är och vart vi är på väg, annars är det något som är riktigt trasigt.
Till att börja med vore det hälsosamt att höra alla TL och TC-kandidater svara på
- Använder du själv Ubuntu?
- Står du bakom CoC, Ubuntus löften, Ubuntus filosofi och Bugg #1?
- Anser du att vi är en allmän diskussionsklubb eller att det är Ubuntu vi jobbar för?
- Anser du att det är OK att admins, moderatorer eller andra officiella företrädare tar avstånd från Ubuntu eller dess grundstenar, eller helt enkelt inte har läst på?
- Är du beredd att peta eventuella företrädare som uppträder så?
- farmfield
- Kontakt:
Ja, det är lustigt om just dom sakerna vore oklara, det är väl hela syftet med ett LoCo från första början..?Urban Anjar skrev:Detta är ett officiellt Ubuntu-LoCo, Vi finns till för Ubuntu och människor som gillar och använder Ubuntu. Här gäller Ubuntus filosofi och grundsatser, vari Bugg #1 ingår, helt och fullt för alla och alltid. Utgår vi från detta slipper vi en massa långrandiga diskussioner och kan i stort sätt bara kavla upp ärmarna och börja jobba.
Betraktar vi det däremot som en fritidsgård eller nån allmän diskussionsklubb är ju diskussionerna ett självändamål och då är det bara bra att allt går att ifrågasätta, gärna om och om igen. Jorden kan lika gärna vara platt som rund och vi kan till och med ifrågasätta om LJ över huvud taget existerar. Ja, jag har träffat honom IRL, men det var kanske bara en synvillaSå tycks vissa tänka, men det är helt fel om du frågar mig.
Vi är inte heller nåt allmänt datorsnacksställe. Vi representerar inte Linux i största allmänhet, inte SuSE, inte Debian, inte Mac eller Windows. Folk får köra gärna använda nåt annat vid sidan av, men det är inget man skryter om eller gör reklam för här. Här är det Ubuntu som gäller.
För mig är diskussionerna inte ett självändamål, och åtminstone här inne borde man vara med vänner och medarbetare som står för samma sak. Det är där ute vi kan behöva vässa argumenten. Här ska folk fatta vad vi är och vart vi är på väg, annars är det något som är riktigt trasigt.
Jag svarar på dessa frågor i min presentationstråd (länk i signaturen).Urban Anjar skrev:Till att börja med vore det hälsosamt att höra alla TL och TC-kandidater svara på
- Anser du att vi är en allmän diskussionsklubb eller att det är Ubuntu vi jobbar för?
- Anser du att det är OK att admins, moderatorer eller andra officiella företrädare tar avstånd från Ubuntu eller dess grundstenar, eller helt enkelt inte har läst på?

- Urban Anjar
- Kontakt:
Då väntar jag på svaret därfarmfield skrev: Jag svarar på dessa frågor i min presentationstråd (länk i signaturen).

EDIT: Nu finns det där. Då väntar vi bara på de andra
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Du anser alltså att Ubuntus "grumdpelare" är viktigare än att ge support ? Nar jag läser vad du skriver mår jag direkt illa. När gav du support sist? Det enda du kan är att starta dumma diskussioner om bugg No1 som ska bekämpas.Urban Anjar skrev:Nej, det som skapar dem är oklara mål och oklarhet runt om Ubuntu och Ubuntus filosofi är det som gäller här eller om det rent av ska uppfattas som någon form av extrem avvikelse, som vissa officiella företrädare här tycks hävda.Little John skrev: (...)Det är du som skapar oändliga, korkade och onödiga diskussioner Urban.(...)
För mig är det glasklart. Detta är ett officiellt Ubuntu-LoCo, Vi finns till för Ubuntu och människor som gillar och använder Ubuntu. Här gäller Ubuntus filosofi och grundsatser, vari Bugg #1 ingår, helt och fullt för alla och alltid. Utgår vi från detta slipper vi en massa långrandiga diskussioner och kan i stort sätt bara kavla upp ärmarna och börja jobba.
Betraktar vi det däremot som en fritidsgård eller nån allmän diskussionsklubb är ju diskussionerna ett självändamål och då är det bara bra att allt går att ifrågasätta, gärna om och om igen. Jorden kan lika gärna vara platt som rund och vi kan till och med ifrågasätta om LJ över huvud taget existerar. Ja, jag har träffat honom IRL, men det var kanske bara en synvillaSå tycks vissa tänka, men det är helt fel om du frågar mig.
Till att börja med vore det hälsosamt att höra alla TL och TC-kandidater svara på
Du förstår fortfarande inte att du skrämmer bort nya användare.
Och om du nu verligen håller dig till CoC varför angriper du mig då på ett sätt som inte på något sätt håller sig till reglerna
som finns i CoC ? Kan du svara på det eller klara du inte av det heller ?
LJ
-
- Global Moderator
Jag och ulsak har också svarat i våra presentationerUrban Anjar skrev:Nu finns det där. Då väntar vi bara på de andra
Okey, detta är inte genomförbart i det här forumet...eftersom det är ett officiellt forum för Canonical.
Men...
Marknadsför Ubuntu som ett bra gratis OS istället, skicka med precis allt som gör att användarna kan köra allt, och skit i om det är stängt eller öppet. För det gör folk i allmänhet, de bryr sig inte det minsta faktiskt. Vad de däremot bryr sig om är att slippa att få in virus, att det är gratis, stabilt samt att man får med det mesta man behöver i ett stort paket. Förenkla, förenkla och förenkla. Hoppa över allt snack om Bugg#1 så kommer det säkert att genast gå bättre. Tiderna ändras, det är inte som för 15 år sedan. Bara på 1 år hinner det hända otroligt mycket. Folk bryr sig mer om att allt fungerar i dagens läge. Datorn har blivit en sann multimedia och social maskin idag.
Jag menar...
- Öööh, grabbar, vi måste bekämpa Bugg#1
- Alla behöver läsa Coc katekesen
- Sen delar vi ut skivor utanför Konsum medans slagorden om "Bugg#1" haglar.
Ingen som inser hur naivt sånt låter för nya som kommer hit? De som bara vill testa ett nytt OS.
Gå ut i korståg mot Bugg#1 samt att Coc måste följas. Är det nån religiös förening eller ett forum för ett operativsystem? Antagligen det senare, då bör man köra på det också.
Men tyvärr så är inte detta möjligt på just det här forumet. Där man måste krypa för Canonical och se till att mer pengar rullar in genom gratisarbete. För det är vad det egentligen handlar om. Man utnyttjar folk som har en dröm för sina egna syften där man använder styrkan i marknadsföring och "storhet" till att locka användare som egentligen borde köra något helt annat än Ubuntu för att kunna ha sitt samvete rent. Dessa ser en möjlighet och kompromiss i Ubuntu, och det utnyttjar Canonical till max, som inte ens byggt sitt eget OS från grunden utan är helt beroende av andras arbete, där idealen och drömmarna aldrig gick upp i rök.
Nej, jag skulle aldrig kunna behålla min ärlighet och samtidigt vara TL.
Men...
Marknadsför Ubuntu som ett bra gratis OS istället, skicka med precis allt som gör att användarna kan köra allt, och skit i om det är stängt eller öppet. För det gör folk i allmänhet, de bryr sig inte det minsta faktiskt. Vad de däremot bryr sig om är att slippa att få in virus, att det är gratis, stabilt samt att man får med det mesta man behöver i ett stort paket. Förenkla, förenkla och förenkla. Hoppa över allt snack om Bugg#1 så kommer det säkert att genast gå bättre. Tiderna ändras, det är inte som för 15 år sedan. Bara på 1 år hinner det hända otroligt mycket. Folk bryr sig mer om att allt fungerar i dagens läge. Datorn har blivit en sann multimedia och social maskin idag.
Jag menar...

Ingen som inser hur naivt sånt låter för nya som kommer hit? De som bara vill testa ett nytt OS.
Gå ut i korståg mot Bugg#1 samt att Coc måste följas. Är det nån religiös förening eller ett forum för ett operativsystem? Antagligen det senare, då bör man köra på det också.
Men tyvärr så är inte detta möjligt på just det här forumet. Där man måste krypa för Canonical och se till att mer pengar rullar in genom gratisarbete. För det är vad det egentligen handlar om. Man utnyttjar folk som har en dröm för sina egna syften där man använder styrkan i marknadsföring och "storhet" till att locka användare som egentligen borde köra något helt annat än Ubuntu för att kunna ha sitt samvete rent. Dessa ser en möjlighet och kompromiss i Ubuntu, och det utnyttjar Canonical till max, som inte ens byggt sitt eget OS från grunden utan är helt beroende av andras arbete, där idealen och drömmarna aldrig gick upp i rök.
Nej, jag skulle aldrig kunna behålla min ärlighet och samtidigt vara TL.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Den ända marknadsföring jag kan se härinne är att bekämpa bugg No1. Men man blir ju glad när Urban Anjar har något att kämpa för.
LJ
LJ
Det är vad jag också ser...Little John skrev:Den ända marknadsföring jag kan se härinne är att bekämpa bugg No1. Men man blir ju glad när Urban Anjar har något att kämpa för.
LJ
- farmfield
- Kontakt:
Men LoCo't kan inte erbjuda det. LoCo't skall representera Ubuntu och Canonical som dom arbetar, inte något annat. Hur en privatdriven sajt gör, det är upp till dom, Ubuntu Remix t.ex. är ju en bra idé men ingenting som LoCo't skulle kunna göra, slänga in ofritt o.s.v. eftersom det går emot Ubuntu och Canonical's vilja att leverera detta förinstallerat.Xcore skrev:Okey, detta är inte genomförbart i det här forumet...eftersom det är ett officiellt forum för Canonical.
Men...
Men ett officiellt LoCo MÅSTE följa det där regelverket, fattar ni verkligen inte det? Det är ju därför som alternativ som ubuntu.se är så bra eftersom det ju inte behöver gå efter det regelverket. Men LoCo't Måste ju det. M Å S T E ! Det är ju en del av grejen.Xcore skrev:Jag menar...
Och även det är ju en del av grejen, att Ubuntu inte bara är ett OS utan en idé. En filosofi. Och ett officiellt LoCo skall följa den filosofin.Xcore skrev:Gå ut i korståg mot Bugg#1 samt att Coc måste följas. Är det nån religiös förening eller ett forum för ett operativsystem? Antagligen det senare, då bör man köra på det också.
Men det här är ju det officiella LoCo't för Ubuntu och Canonical. Jag har verkligen ingen förståelse för er som anser att det i sig själv är fel. Ni är ju inte tvingade att vara här. Ubuntu.se erbjuder ju support och en gemenskap runt Ubuntu som inte är kopplade till Ubuntu som filosofi eller Canonical och då inte behöver följa saker som CoC och Bugg-1, men iom. att det här är det officiella LoCo't så skall det följas här. Det går liksom inte att komma undan.Xcore skrev:Men tyvärr så är inte detta möjligt på just det här forumet. Där man måste krypa för Canonical och se till att mer pengar rullar in genom gratisarbete. För det är vad det egentligen handlar om. Man utnyttjar folk som har en dröm för sina egna syften där man använder styrkan i marknadsföring och "storhet" till att locka användare som egentligen borde köra något helt annat än Ubuntu för att kunna ha sitt samvete rent. Dessa ser en möjlighet och kompromiss i Ubuntu, och det utnyttjar Canonical till max, som inte ens byggt sitt eget OS från grunden utan är helt beroende av andras arbete, där idealen och drömmarna aldrig gick upp i rök.
Och det är naturligtvis ditt val. Alla väljer som dom vill. Men det man inte kan välja i ett officiellt LoCo är vilka delar av regelverket mans kall följa utan det finns en klar tanke bakom Ubuntu och här måste vi gå efter den.Xcore skrev:Nej, jag skulle aldrig kunna behålla min ärlighet och samtidigt vara TL.
Så jag förstår inte problemet. Ubuntu-se.org är det officiella LoCo't och går så långt som möjligt efter det som satts upp av Ubuntu och Canonical. Allt annat än det vore att svika det uppdrag man åtagit sig som aktiv medlem i LoCo't. CoC. Att bekämpa bugg-1. Ubuntu's filosofi.
Vill man nu inte gå med på det här så finns det då alternativ. Ubuntu.se är ett utmärkt alternativ. Det är upp till var och en hur dom vill göra.
- farmfield
- Kontakt:
Ulsak har mer idéer runt marknadsföringen. Rösta på honom som TC så får ni se mer aktiv marknadsföring.Xcore skrev:Det är vad jag också ser...Little John skrev:Den ända marknadsföring jag kan se härinne är att bekämpa bugg No1. Men man blir ju glad när Urban Anjar har något att kämpa för.
LJ

Jag tycker det låter spännande, bloggar om Ubuntu i all ära men ofta är det bara de som redan använder Ubuntu som läser...farmfield skrev:...
Ulsak har mer idéer runt marknadsföringen. Rösta på honom som TC så får ni se mer aktiv marknadsföring.
Och eftersom du farmfield och Ulsak redan är ett team, så tycker i alla fall jag att ni passar bra som TL och TC.
CF och andol har gjort ett gott arbete med att visa att det går att hålla ett trivsamt klimat här på forumet.
Hoppas att ni vill fortsätta på den linjen, så att det inte blir en dokusåpa online igen.
Visserligen har debatterna och skitpratet blossat upp igen nu när det var dags för val.