No1Viking skrev:Urban Anjar skrev:.....signa CoC, och stå bakom ubuntus löften, filosofi och bugg #1 är ett minimum imho.
Det var ett jävla tjat om det där!
Först och främst måste det väl bli ordning och reda, här, innan man kan komma med dylika krav, eller? I läget man befinner sig nu är det viktigast att man hittar rätt folk som är villiga att fixa till locot och det är svårt nog, tror jag. Fixa locot och ordna med filosofiska spörsmål senare. Att göra allt på en gång tror jag är väldigt svårt.
Micke
Ja, det är ett jävla tjat på mig liksom det är på dig, men vi har olika käpphästar. Jag tror det
blir ordning när det finns en gemensam
tydlig och klar målbild. Varför håller vi på med det här? Vart vill vi komma? Hur ska det gå till?
Vet man inte vad vi vill och varför vi vill det kommer vi ständigt och jämt hamna i en massa idiotdiskussioner inom administrationen och med medlemmarna. Man kan kanske tysta ner dem med bryska metoder, men de kommer att ploppa upp gång efter annan här eller annorstädes. Ordning, motivation och arbetsro blir lidande.
Utanför ämnet: Vi hade orientering en dag i lumpen -- det var typ hundra år sen. Jag och en kompis var måttligt motiverade, men vi tog det lugnt, läste kartan, använde kompassen och valde bekvämast möjliga väg mellan kontrollerna och lunkade så sakteliga.
En annan kompis var mera stridis. Han sprang allt han orkade, men vi möttes vid varje kontroll. Kartan och kompassen hade han inte riktigt hunnit och orkat med, så han hade säkert sprungit ett par kilometer för varje kontroll när vi hade gått femhundra meter mellan kontrollerna.
Vi behöver inte hitta på någon egen filosofi. CoC, ubuntus löften, ubuntus filosofi och bugg #1*) finns och är den karta och kompass vi har att rätta oss efter. Drar vi åt samma håll behöver vi varken vara särskilt många eller svettas särskilt mycket för att saker och ting ska börja bli bättre.
*) Läs The Official Ubuntu Book av Benjamin Mako Hill
Of course, Ubuntu’s goals are not only to build an OS that lives up to our philosophy or technical
goals and to do it on our terms—although we probably would be happy if we only achieved that.
Our ultimate goal, the one that supersedes and influences all other, is to spread our great software,
our frequent releases, and the freedoms enshrined in our philosophy to as many computer users in
as many countries as possible. Ubuntu’s ultimate goal is not to become the mostly used GNU/Linux
distribution in the world, it is to become the most widely used OS in the world..
http://www.zareason.com/ubuntubook/