Rune.K skrev:Ubuntu-se.org har kanske stagnerat, men jag ser inget samband med att CF och andol tillträdde.
Stagnationen började långt tidigare som jag ser det.
Jag ser ingen i tråden som påstår det heller men nu är det ju nyval och Andol kommer t.ex. inte ställa upp i nyvalet.
Sedan så har vi inom gemenskapen röstat fram det hör med arbetsgrupper men tydligen är det något som bör ses över och/eller hållas efter uppifrån, se till att driva på så gott det går och motverka att det - som det nu gjort - stagnerar.
Rune.K skrev:Vad framförallt CF och andol med hjälp av admins och moderatorer lyckats med, är att vi har ett mycket trevligare klimat nu, eller hur?
Och återigen är det ingen som påstått något annat.
Rune.K skrev:Min tro vad det gäller att LoCot ska utvecklas är att det bör ske på frivillig basis, vi flesta här är ju vuxna människor vi behöver inte någon som "piskar på oss". Men det är inte fel att någon som är intresserad har lite koll på vad som händer eller inte händer i påbörjade projekt.
Det är åter, återigen ingen som påstått något annat än att det här är frivilligarbete, men intresset hos vissa medlemmar handlar om vissa delar och andras om andra delar, något som också gäller ledarskapet. Jag är intresserad av att ta tag i det här med det grafiska, titta mer på det tekniska samtidigt som man kör vidare med det som fungerat, hur forumet drivs och modereras t.ex (*), för det har jag inget jätteintresse i - inte så länge det fungerar iaf. Ulsak har också lite andra idéer än vad som uttryckts officiellt härifrån och har ju varit med och drivit flera projekt just gällande att visa upp Ubuntu för folk - någonting han då kan ta till sin spets med ett officiellt uppdrag.
(*) ang. forumet så tycker jag Hund har helt rätt inställning med keep it simple stupid + att moderationen hålls uppe, för det fungerar.