När jag kopplade min hörlursutgång till min stereo, och spelade igång lite musik, så märker jag ganska snabbt att det - till min förvåning - är olika volymkontroller till stereon och datorn. Jag kan alltså spela upp musik på stereon (genom hörlursutgången) och genom laptophögtalarna samtidigt - vilket inte jag vill förstås.
Jag vill att, om jag har någonting inkopplat i hörlursutgången, det inte ska höras någonting genom mina laptophögtalare. Alltså, hur ska jag få dem att gå på samma volymkontroll, eller är det någonting annat som måste göras?
Jag kör Ubuntu Edgy Eft på en HP Compaq NC6000.
Olika ljudutgångar?
Olika ljudutgångar?
If ye loveth Jesus, ye must kill a kitten.
SV: Olika ljudutgångar?
Jag vet att detta ligger i nybörjar-delen, men jag har inget detaljerat tillvägagångssätt att hänvisa till, eftersom jag inte känner till så mycket om ditt system. 
Dock borde det vara möjligt att hitta någon inställning på ljudkortet som tystar laptop-högtalarna när man sticker i en plugg i hörlursuttaget. Testa att i terminal skriva
och leta efter någon inställning med Headphone Jack, eller liknande.. Hur man använder alsamixer kan du läsa lite om på http://linux-daw.blogspot.com/2006/08/a ... rs_20.html
Hoppas att det hjälpte lite i alla fall.

Dock borde det vara möjligt att hitta någon inställning på ljudkortet som tystar laptop-högtalarna när man sticker i en plugg i hörlursuttaget. Testa att i terminal skriva
Kod: Markera allt
alsamixer
Hoppas att det hjälpte lite i alla fall.