Det här har säkert kommit upp tusen gånger. Om inte här så säkert någon annanstans. Men det känns som om vad jag än gör så gör jag det bara värre... Så here it goes...
Jag installerade Ubuntu 9.10 igår och allt flöt väl på si så där i alla fall.. Och är det något jag tycker är viktigt för en dator så är det ljud och ton av musik. Så spotify är ju görbra.
Spotify installeras utan problem i alla fall med wine och bla bla bla. Men något ljud får jag självklart inte, hehe. Felmeddelandet i spotify är det vanliga.. (att det är nått problem med ljudkortet)... Jag vill verkligen inte låta lat nu, men hur i kakhålet får man det att fungera egentligen? Finns det något "step by step" man borde följa?
Ljud har jag i alla fall. Och enligt spotifys hemsida så är det ubuntu som buggar när det kommer till spotifyproblemet.
Så give me some answers. Jag är desperat!
Tack på förhand!!!
Edit: När jag försöker följa Spotifys trubbelfixare så får jag felmeddelande:
"wine: could not load L"C:\\windows\\system32\\spotify.exe": Module not found"
Får inte ljudet att fungera till Spotify [LÖST]
Får inte ljudet att fungera till Spotify [LÖST]
Senast redigerad av 1 Mohajmiel, redigerad totalt 14 gånger.
- Katt
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Får inte ljudet att fungera till Spotify
Om ljudet i allmänhet fungerar men inte i spootify, och du får spootify att köra fast enbart inget ljud så skriv i terminalen:
Och testa att ändra ljudet till t.ex. alsa (testa även de andra om det inte fungerar)
Kod: Markera allt
winecfg
Det är inte lätt när det är svårt!
Re: Får inte ljudet att fungera till Spotify
Testade byta från alsa till "EsounD-drivrutin".. Tydligen så funkar det nu. Men ljudet låter ändå knackigt. Men man kan väl inte få allt här i världen.
Problem löst.
Problem löst.