Hej!
Jag vill ta bort ubuntu netbook remix från min dator och installera den vanliga versionen istället.
Kan någon förklara hur mantar bort Ubuntu netbook remix?
Tack så mycket,
MVH, Alexander.
Avinstallera ubuntu netbook remix
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- AndreasS
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Avinstallera ubuntu netbook remix
Hej!
Har du en del filer som du vill spara och kanske ha en backup på så gör det om du kan.
Smidigast är nog att ladda ner ubuntu och boota upp från skivan för att sedan ta bort partitionerna(remix) och lägga till nya partitioner och installera.
Jag tror - det även bör fungera per automatik även om du inte partitionerar manuellt.
Har du en del filer som du vill spara och kanske ha en backup på så gör det om du kan.
Smidigast är nog att ladda ner ubuntu och boota upp från skivan för att sedan ta bort partitionerna(remix) och lägga till nya partitioner och installera.
Jag tror - det även bör fungera per automatik även om du inte partitionerar manuellt.
- AndreasS
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Hej igen!
Förresten, netbook remix är inget jag någonsin testat, men om det använder samma repos som vanliga ubuntu kan du kanske prova att öppna en terminal och skriva in detta
Det ska isåfall ladda hem och installera gnome och allt annat som gnome använder i ubuntu + ljud och annat smått och gott.
Lycka till!
//Andreas
Förresten, netbook remix är inget jag någonsin testat, men om det använder samma repos som vanliga ubuntu kan du kanske prova att öppna en terminal och skriva in detta
Kod: Markera allt
sudo apt-get intall ubuntu-desktop
Lycka till!
//Andreas
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Tack!
Det funkade!
Det funkade!