[Diskussion] Nominering/Val av Team Leader och Team Contact
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: [Diskussion] Nominering av Team Leader och Team Contact
Som framgår av nomineringstråden tackar jag alltså nej till nomineringen pga tidsbrist.
När det gäller TC anser jag också att posten har blivit marginaliserad och hamnat utanför administrationen. Det tycker jag är fel. Vi måste få in mer folk i administrationen för att försöka få mer aktivitet. - Inte tillsättningar på livstidsposter, men för mandatperioden.
När det gäller TC anser jag också att posten har blivit marginaliserad och hamnat utanför administrationen. Det tycker jag är fel. Vi måste få in mer folk i administrationen för att försöka få mer aktivitet. - Inte tillsättningar på livstidsposter, men för mandatperioden.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Det börjar bli bråttom nu. Vad göra när vi inte hitta någon som ställer upp ?
Moment 22 ?
LJ
Moment 22 ?
LJ
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag föreslår att någon som är mer bekant med Osprey, skickar en väckarklocka till Osprey om att han är med i leken. Jag ser det inte som helt omöjligt att Osprey faktiskt ställer upp. Trots allt! I så fall är det bra. Han har arbetat med IT i många år. Är inte för ung, men inte last gammal häller. Har tillsammans med CF de kvalifikationer som krävs. Han har också sunda mål och värderingar. Han har en skarp tanke förmåga och resonerar sunt när vindarna når storm styrka.
Av: Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Varför skicka inte du ett PM ? Ska vi vänta tills det är för sent ?Pink Panther skrev:Jag föreslår att någon som är mer bekant med Osprey, skickar en väckarklocka till Osprey om att han är med i leken. Jag ser det inte som helt omöjligt att Osprey faktiskt ställer upp. Trots allt! I så fall är det bra. Han har arbetat med IT i många år. Är inte för ung, men inte last gammal häller. Har tillsammans med CF de kvalifikationer som krävs. Han har också sunda mål och värderingar. Han har en skarp tanke förmåga och resonerar sunt när vindarna når storm styrka.
LJ
1+Pink Panther skrev:Jag föreslår att någon som är mer bekant med Osprey, skickar en väckarklocka till Osprey om att han är med i leken. Jag ser det inte som helt omöjligt att Osprey faktiskt ställer upp. Trots allt! I så fall är det bra. Han har arbetat med IT i många år. Är inte för ung, men inte last gammal häller. Har tillsammans med CF de kvalifikationer som krävs. Han har också sunda mål och värderingar. Han har en skarp tanke förmåga och resonerar sunt när vindarna når storm styrka.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag konstaterar att allsköns asätare är ute och flyger igen. Folk som inte har gjort ett skit och som inte tänker göra ett skit har massor med åsikter om vad andra borde göra och hur de borde göra det. Samma unkna argument idisslas gång efter annan. Beslut som en gång fattats ska ältas igen och igen. I klagokören hörs till och med personer som tagit avstånd från Code of Conduct och Ubuntus löften -- vad har de över huvud taget här att göra?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Jo du har rätt, Urban.Urban Anjar skrev:Jag konstaterar att allsköns asätare är ute och flyger igen. Folk som inte har gjort ett skit och som inte tänker göra ett skit har massor med åsikter om vad andra borde göra och hur de borde göra det. Samma unkna argument idisslas gång efter annan. Beslut som en gång fattats ska ältas igen och igen. I klagokören hörs till och med personer som tagit avstånd från Code of Conduct och Ubuntus löften -- vad har de över huvud taget här att göra?
Jag utgår ifrån att du menar mig och No1Viking. Tyvärr, måste jag säga. Och det inväntade jag mig inte från just dig.
LJ
EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det. Fortsätt med den inslagna linjen. Massvis med entusiaster finns ju här.
Har vi inget givande att bidra med kan vi vara tyst.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Urban Anjar
- Kontakt:
För oss som står bakom Ubuntu ligger den varmt om hjärtat. Var och en må givetvis ha sin uppfattning -- någon annanstans. För oss ubuntister är den en av grundpelarna.Little John skrev: EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det.
Hörrö!Urban Anjar skrev:För oss som står bakom Ubuntu ligger den varmt om hjärtat. Var och en må givetvis ha sin uppfattning -- någon annanstans. För oss ubuntister är den en av grundpelarna.Little John skrev: EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det.
Hur är det med 99% av alla medlemmar här på ubuntu-se.org, har de skrivit CoC?
Personligen driver jag en sajt som verkligen supportar Ubuntu och det går bra utan CoC.
Här har det mest bara inneburit en total katastrof under flera år.
Du borde sluta med att kategorisera folk och säga att du är bättre än någon annan, just för att du skrivit på CoC
Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
- Urban Anjar
- Kontakt:
Underskrift eller inte är inte den avgörande frågan. Den som drar CoC i smutsen drar Ubuntu i smutsen. Den som gör så har inget här att göra och rimligen ingen annanstans heller, som kallar sig Ubuntu-någonting. Ubuntu är knutet till CoC, Ubuntus löften och Bugg #1. Man kan givetvis göra mycket och bra saker för Linux och öppen källkod utan dessa grundpelare, men då är det nåt annat än Ubuntu man håller på med.No1Viking skrev:Hörrö!Urban Anjar skrev:För oss som står bakom Ubuntu ligger den varmt om hjärtat. Var och en må givetvis ha sin uppfattning -- någon annanstans. För oss ubuntister är den en av grundpelarna.Little John skrev: EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det.
Hur är det med 99% av alla medlemmar här på ubuntu-se.org, har de skrivit CoC?
Personligen driver jag en sajt som verkligen supportar Ubuntu och det går bra utan CoC.
Här har det mest bara inneburit en total katastrof under flera år.
Du borde sluta med att kategorisera folk och säga att du är bättre än någon annan, just för att du skrivit på CoC
Micke
- Pink Panther
Jag föreslår en annan lösning. Jag ser gärna att Hund tar platsen som TC. Att ycc tar över Hund:s nuvarande uppgifter. För vidare den här dialogen i sann Ubuntu anda, det gör ni inte nu. Var vänliga och förstående, tänk på att alla är vi bara människor med fel och brister.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
- Kontakt:
Jag anser att administrationen måste utökas.
Jag menar alltså administrationen i vidare bemärkelse. (förtroendevalda, admins, globalmods och kanske andra nya tjänster)
Som det är nu är det nästan bara två personer som avgör hur det skall fungera. (admins har blivit färre, globalmods betydligt färre, TC är inte med i administrationen vad jag förstår.)
Jag tror administrationen är för liten nu för att hinna fundera framåt och lägga fram planer och idéer.
Den som väljs som TL bör nog ta med sig några fler medlemmar in i administrationen. Absolut inte på livstidsförordnanden utan bara för mandatperioden.
(ursäkta om jag upprepar mig, men jag tror det är viktigt)
Jag menar alltså administrationen i vidare bemärkelse. (förtroendevalda, admins, globalmods och kanske andra nya tjänster)
Som det är nu är det nästan bara två personer som avgör hur det skall fungera. (admins har blivit färre, globalmods betydligt färre, TC är inte med i administrationen vad jag förstår.)
Jag tror administrationen är för liten nu för att hinna fundera framåt och lägga fram planer och idéer.
Den som väljs som TL bör nog ta med sig några fler medlemmar in i administrationen. Absolut inte på livstidsförordnanden utan bara för mandatperioden.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
- Urban Anjar
- Kontakt:
Det är rimligen mycket klokt. Mer kan bli gjort men också lättare börda på varje par axlar. Det är synnerligen viktigt att det finns folk att stöta och blöta idéer med för dem som ska leda en verksamhet, liksom det är viktigt att det finns folk som kan hjälpa till att utföra det man bestämt. Att förlita sig på att "alla" ska vara med är oftast dömt att misslyckas. Alla är oftast samma sak som ingen.ycc skrev:Jag anser att administrationen måste utökas.
Sen skiljer man ju i andra organisationer på "politiker" och "tjänstemän", där politikerna har en ändlig mandatperiod medan tjänstemännen i de flesta fall har sin anställningstrygghet. Rent praktiskt vore det korkat att byta ut moderatorer, webbmakare, serveradmins och allt vad det nu kan vara en gång i halvåret. Redan att byta TL och TC så ofta är stolleprov. Det tar tid att genomföra förändringar och ännu längre tid att se eventuell nytta av förändringen. Likaså tar det tid att bygga upp kontaktnät med media, företag och andra organisationer som vi borde samverka med.
Sen tror jag det bör vara tydligt att TL och TC står för "hiring and fireing". Det är ingen mänsklig rättighet att tillhöra ett eller annat organ eller att uppbära en viss titel. Funkar det inte får man flytta på folk, stänga grupper och skapa nya osv. Det hör till att folk tröttnar eller att nån blir sned och jobbig, men det ska inte få gå ut över verksamheten i stort. Vi har inte jobbat på det sättet tidigare, men jag tror det är nödvändigt för att få saker att funka. Likaså bör TL och TC ha rätt att inhämta råd och diskutera idéer i vilken kanal de vill och med dem de väljer att lyssna på -- det är ingenting vi medlemmar ska lägga oss i.
Äntligen ett seriöst inlägg idag i den här tråden!ycc skrev:Jag anser att administrationen måste utökas.
Du skriver "Jag anser att administrationen måste utökas."
Min tanke är då, att det inte bör vara fler hövdingar än indianer, tänk på att det inte är så många aktiva medlemmar.
Alltför många hövdingar kan leda till bråk, det har vi sett tidigare...
Du skriver "Den som väljs som TL bör nog ta med sig några fler medlemmar in i administrationen."
Om jag förstår dej rätt så håller jag med dej.
Man måste fråga sej om det är den folkvalda TeamLeadern som styr LoCot eller om det är administrationen.
Nu tänker jag naturligtvis inte på serveradmins, utan deras kunskap och arbete på deras fritid skulle inte det här forumet fungera överhuvudtaget.
- Konservburk
"vänsterflummandet" har flyttat till "nisse"-tråden
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 27#p370327
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 27#p370327
- Pink Panther
Aldrig får detta ske, skall ni starta ett tredje Ubuntu Sverige världskrig genom att nominera Little John. Detta är inte moraliskt eller praktiskt genomförbart. Ni tar död på hela mötesplatsen.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Grön Göling
- Städsegrön
Avsikten med att nominera LJ är inte att starta ett världskrig i en ankdamm (igen).Pink Panther skrev:Aldrig får detta ske, skall ni starta ett tredje Ubuntu Sverige världskrig genom att nominera Little John. Detta är inte moraliskt eller praktiskt genomförbart. Ni tar död på hela mötesplatsen.
Avsikten är att få en aktiv och dynamisk person som verkligen brinner för ämnet, att agera på en post som han är fullt kapabel till och villig att hantera. Samröret med Ulsak gör ju inte heller särskilt ont.
Personliga åsikter om LJ kan vi kanske lämna därhän, men låt mig säga att just den här reaktionen var väl väntad och jäkligt ovälkommen. Hur var det nu med det där att driva diskussionen i sann och positiv anda?
Rätt person på rätt plats! Passar inte galoscherna, så finns det sandaler.Pink Panther skrev:....
För vidare den här dialogen i sann Ubuntu anda, det gör ni inte nu. Var vänliga och förstående, tänk på att alla är vi bara människor med fel och brister.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- Pink Panther
Var det dynamisk du skrev. Ja! Lj är duktig på mycket och skall ha beröm för sina gedigna insatser, men dynamisk. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Har du galoscher, vad förståndig det är passande väder för galoscher. Jag avvaktar nog med sandalerna, det blir så kalt om tårna.Grön Göling skrev:Avsikten med att nominera LJ är inte att starta ett världskrig i en ankdamm (igen).Pink Panther skrev:Aldrig får detta ske, skall ni starta ett tredje Ubuntu Sverige världskrig genom att nominera Little John. Detta är inte moraliskt eller praktiskt genomförbart. Ni tar död på hela mötesplatsen.
Avsikten är att få en aktiv och dynamisk person som verkligen brinner för ämnet, att agera på en post som han är fullt kapabel till och villig att hantera. Samröret med Ulsak gör ju inte heller särskilt ont.
Personliga åsikter om LJ kan vi kanske lämna därhän, men låt mig säga att just den här reaktionen var väl väntad och jäkligt ovälkommen. Hur var det nu med det där att driva diskussionen i sann och positiv anda?Rätt person på rätt plats! Passar inte galoscherna, så finns det sandaler.Pink Panther skrev:....
För vidare den här dialogen i sann Ubuntu anda, det gör ni inte nu. Var vänliga och förstående, tänk på att alla är vi bara människor med fel och brister.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Urban Anjar
- Kontakt:
LJ är mycket duktig och engagerad. Därom råder inget tvivel. För er som är nya här kan jag också intyga att han har gjort stora insatser här, och inte bara "där". Vi har emellertid ett problem:
Om LJ ska kunna tillträda som TL måste han underteckna, leva efter och försvara CoC. Bara LJ själv kan förklara hur det skulle kunna bli möjligt.Little John skrev:EDIT: Vem bryr sig om Code of conduct? Det är inget annat än en marknadsförings-knep. Jag tycker synd om dom som inte förstår det.