Counter Strike trådar börjar kanske bli lite uttjatade vid det här lagret men finner inga svar för mina problem. Det går igång från Wine men bilder hackar fram.
Jag startar Steam via Wine och det funkar, det går igång och så men försöker du flytta på fönstren försvinner dom. Iaf så skiter jag i att flytta dom och startar Counter Strike, jag har 100 fps och så står det "20/s" vad det nu betyder men direkt jag rör mig sjunker den ner till ett ensiffrigt tal. Sedan kunde jag heller inte högerklicka på Steam ikonen i Ubuntus aktivitetsfält utan menyn visades bara en kort sekund och sedan försvann den. Det konstiga är att det fungerar hur bra som helst när jag är själv på en LAN server så då är det ju inte grafiken det är fel på antar jag?
Jag har testat att stänga av Community Center och köra Steam från ett virtuellt skrivbord men det fungerade inge bättre.
Nu senast testade jag att köra det från PlayOnLinux. Kunde inte flytta fönstret där heller utan då försvann det. Alltså det visade hela fönstret om den var på orginalplatsen där det öppnades men så fort man drog det utanför det området försvann det. Startade sedan CS och allting blev vitt. Man kunde hör ljud men bilden var helt kritvit.
Så vad ska jag göra för att få det att fungera? Alla förslag är välkomna!
Btw, det finns inget vettigt sätt ta sig till skrivbordet efter att Counter Strike har fryst fast? Jag börjar bli lite småless på att starta om X varje gång det hänger sig.
Counter Strike går på varken PlayOnLinux eller Wine [LÖST]
Counter Strike går på varken PlayOnLinux eller Wine [LÖST]
Senast redigerad av 3 Snicko, redigerad totalt 24 gång.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Counter Strike går på varken PlayOnLinux eller Wine
Har du aktiverat drivrutiner för ditt grafikkort, så att du har 3D-acceleration?
Vilken typ av grafikkort har du?
Vilken typ av grafikkort har du?
Nvidia GeForce 9600 GT
Bus: PCI-Express 8x
Drivrutin: NVIDIA UNIX x86_64 Kernel Module 190.53
Var det någonting liknanade du ville veta?
3D-accelerationen fungerar.
Bus: PCI-Express 8x
Drivrutin: NVIDIA UNIX x86_64 Kernel Module 190.53
Var det någonting liknanade du ville veta?
3D-accelerationen fungerar.
Kod: Markera allt
glxinfo | grep rendering
direct rendering: Yes
Det fungerar har jag nu upptäckt bara jag startar Counter Strike först och sedan ansluter till en server. Det är när jag ansluter till en server från Steam och sedan startar det Counter Strike samtidigt som det ansluter till en server som det kruxxar ihop. Det kommer dock inte fram några servrar när jag är inne i spelet. Någon som har en aning om varför? Det viktigaste är iaf att jag kan sitta och spela LAN med mina bröder och det kan jag nu. <3