Skum Flash [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Skum Flash [LÖST]

Inlägg av brattham »

Vissa flashspel på nätet funkar, andra inte, som det är tänkt. För de spel som inte funkar som det ska, yttrar sig detta genom dålig respons då man klickar med musen (väster musknapp). Jag försökte t ex avsluta ett spel, vilket ska göras genom att klicka i ett visst område i spelet. Området markeras dock, och då jag klickar upprepar sig då dessutom en röst i spelet som säger "Avslutar spelet", men spelet avslutas inte. Jag prövade då med att upprepa klickandet hysteriskt runt om i området som markeras, och helt plötsligt så avslutas spelet!

Beteendet är också samma om jag högerklickar och tar fram den lilla inställningsrutan för Adobe Flash Player Inställningar; om spelet funkar som det är tänkt går inställningarna att göra, i annat fall går det inte att t ex stänga rutan, även om man ser att den markeras (rutan får ju ett speciellt utseende då den markeras).

Det verkar alltså som man måste klicka med stor precision på ett speciellt ställe inom området som markerats för att det ska hända någonting över huvud taget. Samma beteende upprepas för flera liknande spel. För vissa spel funkar dock allt som det är tänkt, och för övrigt fungerar flash helt okey (t ex titta på YouTube etc).

Vad kan det vara? Kör 9.10 (64-bitars) med senaste versionen av flash. Helt mysko...
Senast redigerad av 2 brattham, redigerad totalt 27 gång.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Skum Flash

Inlägg av Lars »

brattham skrev:Kör 9.10 (64-bitars) med senaste versionen av flash. Helt mysko...
Den från Ubuntus förråd eller den från http://labs.adobe.com/downloads/flashpl ... 64bit.html? Den i förrådet är fortfarande 32-bitars och är känd för att fungera dåligt.
Användarvisningsbild
brattham

Inlägg av brattham »

Jag kollade i Synaptic: Adobe Flash Player plugin installer 10.0.42.34ubuntu0.910.1 verkar jag ju ha, om det nu är den. Ska jag byta?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det tycks vara samma problem som jag hade http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=223&t=45957 flash från ubuntus förråd funkar inte fullt ut på 64-bitars system.
Följ instruktionerna här https://help.ubuntu.com/community/AMD64 ... AndPlugins så kommer det med största sannolikhet att funka bättre.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
brattham

Inlägg av brattham »

Härligt!

Nu funkar det igen. Det måste hänt något vid uppgraderingen till 9.10.

Tackar!

/Mvh Per
Skriv svar

Återgå till "Internet"