Telefonhanteraren vill inte hitta min samsung (B2700) när jag vill koppla den som telefon, bara som USB.
Nån som har nåt bra tips, jag har kollat runt på forum men inte hittat något som funkar.
// John
Datorn hittar inte min samsung
- Oddball
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Datorn hittar inte min samsung
Valde Ubuntu av tre anledningar: Snålhet, nyfikenhet samt att Windows buggade (ja, i den ordningen)
Re: Datorn hittar inte min samsung
Testa och använd Bluetooth iställe för usbkabel, min Nokia fungerar dåligt med usb men bra som Bluetooth och dessutom kan jag använda programmet Wammu till den. jag använder D-Link System DBT-122 Bluetooth som fungerar perfeckt och kostade 99 kr på Siba.Oddball skrev:Telefonhanteraren vill inte hitta min samsung (B2700) när jag vill koppla den som telefon, bara som USB.
Nån som har nåt bra tips, jag har kollat runt på forum men inte hittat något som funkar.
// John
- Oddball
OK då, bara att bita i det sura äpplet och punga ut.
Hur funkar bluetooth för att för över musik?
Hur funkar bluetooth för att för över musik?
Valde Ubuntu av tre anledningar: Snålhet, nyfikenhet samt att Windows buggade (ja, i den ordningen)
Det är ganska långsamt om man ska föra över stora mängder data. Vet inte riktigt vad maxhastigheten är idag men gissar att du får ca 50-100 kB/s.
Finns det ingen inställning i telefonen där du kan ställa om överföringsläget? Min gamla Nokia 6500 frågade det varje gång jag kopplade den till datorn, tror det fanns PC-Suite, Masslagring och Utskrift att välja mellan
Finns det ingen inställning i telefonen där du kan ställa om överföringsläget? Min gamla Nokia 6500 frågade det varje gång jag kopplade den till datorn, tror det fanns PC-Suite, Masslagring och Utskrift att välja mellan
- Oddball
Jo jag kan välja, väljer jag masslagring funkar det att föra över fast taggarna till Mp3filerna blir inte så bra som om jag använt nån musikspelare.
Dessutom har min telefon (som skulle vara stöttålig) en spricka i skärmen så det kanske snart är dax att byta, då är det surt att köpa bluetooth till datorn.
Dessutom har min telefon (som skulle vara stöttålig) en spricka i skärmen så det kanske snart är dax att byta, då är det surt att köpa bluetooth till datorn.
- Oddball
"Löste problemet", köpte en HTC Decire istället
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Låter som en lösning även jag skulle behöva, hehe... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<